Három új autós QNX rendszert villantott a BlackBerry
A termékekkel a cég többek között a gyártók önvezető autós fejlesztéseit tehermentesítené, azokkal kockázat- és költségcsökkenést, gyorsabban piacra vihető, biztonságos megoldásokat ígér.
Három új termékkel udvarol az autógyártóknak a BlackBerry, a cég QNX platformjára építő, ISO 26262 biztonsági tanúsítvánnyal érkező megoldásokkal a vállalat az autógyártóknak gyorsabb és olcsóbb fejlesztési folyamatokat ígér.
Az első újdonság QNX Hypervisor for Safety névre hallgat, és a vállalat QNX Hypervisor 2.0 virtualizációs megoldására épít. A termékkel biztonságosan különíthetők el a járművek egyes alrendszerei különböző virtuális doménekbe az SoC-kon - így a biztonságkritikus rendszerek izolálva futtathatók, anélkül, hogy a más rendszereknél felmerülő problémák belezavarnának működésükbe. A BlackBerry a termékhez a rendszermérnökök számára részletes dokumentációt is mellékel.
A QNX Platform for ADAS 2.0 is frissen debütál, azt a vállalat az önvezető rendszereknek létrehozásához szánja. A fejlett vezetéssegítő, ADAS (Advanced Driver Assistance System) megoldások alapjául szolgáló keretrendszerrel nagy mennyiségű, több forrásból érkező szenzoradat dolgozható fel gyorsan, legyen szó kamerákról, GPS-ről, LiDAR vagy radar rendszerekről. Egy elosztott feldolgozókörnyezetről van szó, amely a különböző adatfolyamok menedzselését célozza, az érzékelők információinak feldolgozásától az azt követő döntéshozatalon át egészen a fizikai komponensek vezérléséig, mint a fékezés vagy kormányzás. A termék erőssége a cég szerint, hogy azzal moduláris rendszerek építhetők fel, amelyek rugalmasan, az adott jármű hardverimplementációjától függetlenül bevethetők. A framework a többek között a DDS (Data Distribution Service), ROS (Robot OS) technológiák használatához szükséges hálózati plugineket is támogatja, továbbá egy sor, kifejezetten ADAS feladatokhoz fejlesztett, specializált processzorra építő hardverrel használható.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A sort a QNX OS for Safety 2.0 zárja, amellyel az autógyártók, illetve a beágyazott rendszereken dolgozó fejlesztők kapásból egy biztonsági tanúsítvánnyal rendelkező szoftverplatformot kapnak, akár online kapcsolattal rendelkező, akár teljesen önvezető autókhoz. A termék már a "dobozban" ISO 26262 pecséttel érkezik - utóbbi egy nemzetközi szabvány, amely kifejezetten az autóiparban hivatott biztosítani a magas biztonsági szintet mind hardver, mind szoftveroldalon. A BlackBerry frissen bejelentett megoldásának célja, hogy azzal már a kezdetektől kész, a szabványnak megfelelő hátteret adjanak a gyártóknak saját fejlesztéseik mögé.
A QNX OS for Safety 2.0 a BlackBerry QNX SDP 7.0 operációs rendszerére épít, azzal a cég ígérete szerint a gyártók fejlesztési időt és költséget is spórolhatnak, és nem utolsó sorban a kapcsolódó kockázatokat is csökkenthetik. A fejlesztési folyamatok egyszerűsítéséhez a vállalat terméke mellé egy C és C++ toolchaint is biztosít, ezzel tehermentesítve az ügyfeleket, a megoldás továbbá teljes mértékben API-kompatibilis a gyártók számára már régebb óta elérhető QNX Neutrino RTOS megoldással is, így az utóbbival már bevetett kód is újrafelhasználható. A QNX Platform for ADAS 2.0 és a QNX OS 2.0 már most elérhető, a QNX Hypervisor for Safetyvel pedig várhatóan ősszel kezdhetik majd meg a munkát a gyártók.
A bejelentéssel a cég arra is megragadta az alkalmat hogy eddigi eredményeit felvillantsa: a QNX rendszerek világszerte már mintegy 120 millió járműben dolgoznak, a BlackBerry gyártópartnerei között pedig egyebek mellett az Volkswagen, Audi, BMW, Ford, GM, Honda, a Mercedes-Benz, a Porsche és a Toyota is ott van.