:

Szerző: Asztalos Olivér

2018. június 4. 18:02

Újabb bőrt húz le gamer márkájáról az Asus

Gamer PC-re akar hasonlítani a játékosoknak szánt ROG okostelefon, látszólag kevés sikerrel.

Tovább masszírozza az okostelefonos piacot az Asus, amely most épp a prémium kategóriát próbálja (ismét) bevenni. Az újabb támadáshoz a játékosok köré felhúzott márkát, vagyis a ROG-ot veti be a tajvani gyártó, vélhetően annak reményében, hogy így sikerülhet megpuhítani az okostelefonokért csillagászati összegeket sem sajnáló vásárlóréteget. A hangzatos márkanév mellől persze nem spórolta le az erős hardvert a gyártó, így a ROG Phone-ba az aktuális leggyorsabb Snapdragon chip került egy nagy adag memória, illetve egy méretes AMOLED kijelző mellé.

Az Asusnak ugyanakkor nincs könnyű dolga, hisz ezt a konfigurációt gyakorlatilag bármelyik konkurens összelegózhatja magának. A cég ezért PC-s tapasztalatait latba vetve válogatott processzorokkal próbálja bolondítani a gyárilag túlhajtott termékekért szinte bármit megadó tinédzser rajongókat. Az aprólékos mérnöki munka 160 MHz-et hozott a konyhára, vagyis az Asus ennyivel tudta feljebb csavarni a már amúgy is viszonylag magas órajelen pörgő Snapdragon 845 négy darab Kryo 385 Gold magjának csúcsértékét. Az 5,7 százalékos előrelépést minden bizonnyal senki sem fogja megérezni, a Geekbench fanatikusok azonban élnek-halnak majd a pár száz ponttal magasabb eredményekért, és így bizton állíthatják, hogy a leggyorsabb telefonnal rendelkeznek (persze ha nem számítjuk telefonnak az Apple-logós termékeket).

asus-rog-phone-front

Csúcsra járatott processzor mellé nagy adag memória dukál. A tervezőknek azonban nem volt könnyű dolguk, hisz megfelelően nagy kapacitású LPDDR4 lapkák híján egyelőre viszonylag nehéz a játékos PC-knél ma elvárt 16, vagy akár 32 gigabájt memóriát belezsúfolni egy okostelefonba. A gamer keménymagnak ezért be kell érnie a már-már lealacsonyítóan kevés 8 gigabájttal, amely bár egyelőre mindenre elég, a későbbi frissítésekkel (már amennyiben lesznek) ez még változhat. Szerencsére háttértár tekintetében egy fokkal könnyebb volt az Asus dolga, így akár 512 gigabájtból is gazdálkodhat a tulajdonos. Opcióként 128 gigabájtot is választhatna a vásárlók, azonban nem valószínű, hogy a jellemzően abszolútértékekben gondolkozó célközönség majd ekkora kompromisszumot kötne.

Mit sem ér egy izmos platform szemet kápráztató kijelző nélkül. Az ultimate játékélményhez egy kereken 6 hüvelykes, 18:9-es képarányú, illetve 2160x1080-as felbontású AMOLED kijelzőt választott az Asus. Természetesen ennyiben nem merül ki a panel képessége, az ugyanis képes akár 90 hertzes képfrissítésre is. Bár utóbbi érték szinte eltörpül a legmenőbb gamer monitorok 144+ hertzes értékéhez képest, a hendikepet 1 milliszekundumos válaszidővel, 10000:1-es kontrasztaránnyal, illetve 108,6 százalékos DCI-P3 színtérlefedettség, valamint ehhez kapcsolódóan HDR megjelenítéssel igyekezett kompenzálni az Asus.

asus-rog-phone-1

A vizuális mámor közepette a körítésről se feledkezzünk meg! A készülékbe szinte a létező összes szenzort begyömöszölték a tervezők, a szokásos gyorsulásmérő, közelségérzékelő, fényérzékelő, ujjlenyomat-olvasó, illetve giroszkóp mellé két ultraszónikus AirTrigger érintésérzékelő is bekerült, amely az Asus szerint szuperpontos és szuperérzékeny, egyszóval minden gamer álma. A 802.11a/b/g/n/ac/ad szabványokat támogató, WiGig támogatással is rendelkező Wi-Fi, illetve a Bluetooth 5.0 talán már említésre sem érdemes, nem úgy, mint a ROG dokkoló vagy az AeroActive Cooler.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x)

Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.

Előbbivel egér, billentyűzet, vezetékes hálózat, sőt, akár még 4K-s monitor is csatlakoztatható a ROG Phone-ra, amennyiben bármi miatt nem adná meg a hamisíthatatlan gamer élményt a 6 hüvelykes kijelző. Hasonló célt szolgálhat pár centiméteres átmérőjű, zümmögő ventilátorával az AeroActive Cooler, amely segíthet felidézni a légkavarókkal megpakolt PC-k zajos hangulatát. Ehhez a divatnak megfelelően egy ROG logó formájában LED-es díszkivilágítás is társul, csak a miheztartás végett.

asus_rog_phone_front_back

Utóbbi természetesen a készülék hátlapjáról sem hiányozhat, amellyel együtt a ROG Phone dizájnja a HWSW egyöntetű, szubjektív véleménye alapján igen ronda, ráadásul ebből a szempontból az előlap sem áll sokkal jobban. A helyzet ugyanakkor némileg javul, ha felkerült a készülék aljára és tetejére a Gamevice nevű kontroller páros, amellyel a Nintendo Switch-nél megismert módon lehet vezérelni a ROG Phone-t.

rog_phone_ctrl

A hasonló kontrollerrel ugyanakkor nagyjából véget is ér a két eszköz közötti párhuzamok listája. Ugyanis míg a Nintendo Switch egy kvázi egyedi platformmal, illetve exkluzív címekkel vonzza magához nagy sikerrel a játékosokat, addig az Asus ezt felesleges fejlesztésekkel, illetve ROG logók sorával próbálja megtenni. A Razer telefonjánál már láthattuk, hogy ez nem elég, és egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy az amúgy nyilvánvalóan erősebb márkanévvel bíró tajvani rivális esetében sikerülne a piachódító mutatvány.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek. November 8-ig early bird kedvezménnyel!

a címlapról