Még inkább ráfekszik a Google a KKV-k képzésére
A digitális íráskészség fejlesztését a Google ingyenes online képzésekkel és workshopokkal szeretné megoldani, ahol nagyrészt saját szolgáltatásaival ismerteti meg a résztvevőket.
Újabb 20 ezer hazai kis- és középvállalkozás elérését tűzte ki célként a Google a Digital Workshopon keresztül 2018 év végéig, mostantól már 35 magyar városban - jelentette be Bíró Pál, a Google magyarországi vezetője. A program célja, hogy csökkentse a hazai "munkaerőpiac szükségletei és a lakosság digitális képességei közötti eltérést". A kezdeményezés 2016-ban egy ingyenes online platformként indult, de tavaly kibővült személyes workshopokkal és konzultációkkal a hazai vállalkozások igényei szerint. Eddig összesen 35 ezer KKV vett részt az online képzésen vagy pedig a 100 workshop és a 4 ezer személyes konzultáció valamelyikén 26 különböző magyar városban.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kezdeményezés hátterében a vállalatok sokat emlegetett digitális átalakulása áll, miközben az EU-ban az állampolgárok 44 százaléka és a munkaerőpiac 37 százaléka nem rendelkezik a megfelelő digitális készségekkel. Így 2020-ra az EU-n belül 500 ezer pozíció maradhat betöltetlen, illetve tízből négy európai vállalat számolhat majd be a pozíciók betöltésének nehézségeiről - írja a közlemény. Digitális felkészültség szempontjából hazánk sem áll túl jól a Google által idézett adatok szerint, a hazai vállalkozások 56 százaléka semmilyen online jelenléttel nem rendelkezik, és 29 százaléknak egyáltalán nincs marketing tevékenysége. Ahogy a nemrégiben tartott DigitAll konferencián is hallhattuk, a hazai vállalatok többsége az elmúlt másfél évben sem foglalkozott a munkavállalók megfelelő képzésével, hanem inkább a középvezetők felkészítése és a saját folyamataik átalakítása volt fókuszban.
A Google jó érzékkel érkezett ingyenes képzéseivel a hiányosnak tűnő területre, amellyel érthető módon hangoztatja, hogy a helyi kormányzatokat segíti ki, de eközben a vállalatnak is jó lehetőséget teremt arra, hogy saját eszközeit népszerűsítse a képzéseken. Bár a cég nem köti ki, hogy az ingyenes képzés résztvevői más eszközöket nem használhatnak a jövőben, de sokkal valószínűbb, hogy a vállalkozások azokat a szolgáltatásokat fogják igénybe venni, amivel bővebben megismerkedtek egy ingyenes tanfolyamon vagy tanácsadáson.
Grow with Google - vállalkozásoknak
Jól mutatja, hogy a Google elvégzett egy felmérést "a Digitális Workshopok hasznosságáról", amelyből kiderült, hogy a vállalkozások számára a weboldalfejlesztés, a keresőmotor-optimalizálás, az analitikában hasznosítható eszközök megismerése és az online tartalom létrehozása volt a leghasznosabb az előadások során. Tehát megismerkedtek többek közt a Google Adwords, az Analytics és a YouTube szolgáltatásaival. Ehhez kapcsolódik a Udacityvel közös program is, ahol a Google több tízezer jelentkezőnek biztosítja az ösztöndíjas Android-programozó képzés elvégzését.
"Egy millió embernek fogunk segíteni"
A továbbiakban viszont a kis- és középvállalkozások mellett a Google sokkal tágabb közönséget szeretne képezni az online felületeken és a workshopokon keresztül. Már több programnak megvannak a saját előzményei, de mostantól ezek mindegyike a Grow with Google oldalon keresztül is elérhető, így például a Digitali Workshop, a Udacity kurzusok vagy éppen a Cloud Platform workshop.
A megoldás összegyűjti, hogy milyen ingyenes Google-képzések állnak rendelkezésre a vállalkozásoknak, az Android-fejlesztőknek, a nonprofit szervezeteknek, a tanároknak vagy akár a YouTube videobloggereknek. A gyűjtőoldal a Kelet-Közép Európai régióban hazánkban indul el elsőként, teljes Európán belül pedig másodikként, mivel Németországban már működik egy ideje. Itt azonban nem áll meg a cég, mivel a kezdeményezéssel 2020-ig Európa-szerte 1 millió ember digitális írástudását szeretné fejleszteni, azaz megismertetni őket elsősorban a Google saját megoldásaival.