1,68 milliárd dollárért kebelezi be a Magentót az Adobe
Saját kereskedelmi megoldást vásárol magának az eddig inkább webes tartalomszerkesztésről, marketingről és hirdetésekről ismert Adobe. A Magento e-kereskedelmi platform 1,68 milliárd dollárért kerül majd a vállalat tulajdonába.
Bejelentette az Adobe, hogy felvásárolja a Magento Commerce PHP nyelven írt, nyílt forráskódú e-kereskedelmi platformot 1,68 milliárd dollárért. A felhős webshop motor a későbbiekben az Adobe Experience Cloud része lesz, ahonnan vállalatok és magánszemélyek egyaránt igénybe vehetik majd a szolgáltatásokat, ahogy egyébként eddig is elérhető volt a Magento Open Source és a Commerce változat, utóbbi platformszolgáltatás és on-premise változatban is. Az új platform a jövőben is egyesíti majd a megrendeléskezelést, a prediktív elemzéseket, és a vállalat ígérete szerint számos iparág termékei közül lehet majd vásárolni azon keresztül.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az elsősorban a multimédiás tartalomszerkesztő eszközökről ismert Adobe megközelítése szerint a digitális tevékenységek középpontjában a tartalmak és az adatok vannak, ami a vásárlásra is igaz. A vállalat szerint ugyanis a fogyasztók következetes, személyes és intuitív funkciókat szeretnének, amit az adatokból lehet kiolvasni. Emellett pedig a felhasználók azt is akarják a közlemény szerint, ha bárhonnan lehetne vásárolni a webes, mobilos vagy közösségi termékeken vagy webáruházakon belül - úgyhogy ezt tervezi az Adobe Experience Cloud a Magento integrációval. Azaz begyűjteni az adatokat, illetve felhasználni a hirdetési és marketinges megoldásokból rendelkezésre álló adatokat, majd az elemzések alapján személyre szabott vásárlási ajánlatokkal elárasztani a felhasználó által látogatott internetes felületeket, fizikailag megvásárolható termékekkel és digitális szolgáltatásokkal úgyszintén.
Ehhez a Magento fogja az Adobe számára az alapot szolgáltatni, melynek első verziója 2007-ban jelent meg, és azóta kalandos utat tudhat maga mögött. Az eBay 2011-ben befektetett a cégbe, majd később a maradékát is felvásárolta, de az eBay és a PayPal 2015-ös szétválasztását követően a Magento önálló vállalatként folytatta működését egy magántőkés társasággal. Úgy látszik, hogy a különálló út eddig tartott, mivel az Adobe és az e-kereskedelmi fejlesztő cég aláírta a megállapodást az 1,68 milliárd dolláros felvásárlásról.
Magento platform
Várhatóan a webshopmotor lényege a felvásárlással sem változik, csak kiegészül (és jobban integrálódik) majd az Adobe Experience Cloud egyéb funkcióival. Jelenleg a Magento platform sablont biztosít az e-kereskedelmi oldalak létrehozásához és testreszabásához, de ehhez az úgynevezett Technology Partners hálózaton keresztül különböző modulok is igénybe vehetők, méghozzá a közlemény szerint jelenleg 300 ezer fős fejlesztői ökoszisztéma kapcsolódik a megoldáshoz. A partnerfejlesztők pedig több ezer kiegészítőt készítettek már a platformra, úgy mint fizetési, szállítási, logisztikai és adózási funkciókat. Ezeknek segítségével a kereskedők összeállíthatják, hogy milyen eszközökre van szükségük a saját üzleti igényeikhez. A megoldást használja többek közt a Canon és a Helly Hansen, míg az Adobe és a Magento közös partnerei voltak eddig is például a Coca-Cola, a Warner Music Group vagy a Nestlé, amelyek várhatóan megtarthatják az eddig használt szolgáltatásokat, és a jövőben újabbakat is igénybe vehetnek.
A felvásárlással az Adobe valószínűleg a Salesforce-szal folytatott konkurenciaharcban szeretne feljebb zárkózni, mivel a konkurens vállalat is rendelkezik marketinges, értékesítési és egyéb felhős szolgáltatási megoldásokkal, amelyek mellé 2016-ban 2,8 milliárd dollárért kebelezte be a licitháborúban igen magas árúra tolt Demandware-t, majd idén kiegészítette a portfóliót a CloudCraze B2B kereskedelmi digitális platform megvételével. Ráadásul a konkurensek közt ott áll még Oracle vagy az SAP a Hybris megoldással. Úgyhogy az Adobe a kereskedelmi láb növesztésével viszonylag lassabban lépett, de ebben az esetben is igaz, hogy a Magentóval felvásárlásával a meglévő szolgáltatásait egy plusz ügyfélkör felé is könnyebben tudja majd értékesíteni, valamint jelenlegi ügyfeleinek egy olyan új terméket is kínálhat majd, amit eddig egy harmadik féltől szereztek be.