Elérhető az SMS utódja a Telekom ügyfelei számára
Mostantól a Magyar Telekom előfizetői is igénybe vehetik a mára már rendkívül korszerűtlennek számító SMS és MMS szolgáltatások egyfajta utódjának számító technológiát, az RCS-t (Rich Communication Services). Az újítással lényegében egy full-extrás chatplatformot kapnak a szolgáltató ügyfelei, mellyel - amennyiben a partneroldal is képes az RCS-üzenetek fogadására - kiváltható a drága SMS és MMS.
Minden különösebb előjel nélkül aktiválta a Magyar Telekom mobilos ügyfelei számára az SMS-t leváltani hivatott, bizonyos körökben SMS 2.0-nak is nevezett Rich Communication Services (RCS) technológiát. Az új, egészen friss szabványra épülő rendszer lényege, hogy a népszerű chatplatformokhoz hasonlóan teljesen IP-alapokon nyújtja a chatszolgáltatást (vagyis a rendszer mobilneten vagy Wi-Fi -n keresztül működik), olyan kényelmi extrákat kínálva, melyek korábban az SMS-nél és az MMS-nél nem voltak elérhetők - derül ki a szolgáltató oldalán megtalálható leírásból.
A szolgáltatás egyik fő kényelmi előnye felhasználói szempontból, hogy nem szükséges hozzá külön regisztrálni harmadik félnél, ráadásul ugyanazzal az egyébként minden telefonon gyárilag megtalálható alkalmazással működik, mellyel SMS-t és MMS-t is küld az ügyfél (az új funkció eléréséhez szükséges lehet az alkalmazás frissítése). Az operátorok ettől függetlenül saját appot is fejleszthetnek az RCS-szolgáltatáshoz, amennyiben azok megfelelnek a szabvány követelményeinek.
Ez többek közt abból ered, hogy az RCS működésének alapja a GSMA (Global System for Mobile Communications Association) azonos nevű, RCS szabványa szerint biztosított IP alapú szolgáltatása, melyet több iparági szereplő hozott végleges tető alá 2016-ban, kvázi nyílt ipari szabványként. A rendszer a szolgáltató szervereinek bevonásával működik, a Magyar Telekom ügyfelei részére a Deutsche Telekom háttérinfrastruktúrája biztosítja az RCS elérést.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szabvány biztosítja a szolgáltatók közti átjárhatóságot is, vagyis a DT RCS szolgáltatás képes a más szolgáltatók által bevezetett, GSMA szabványnak megfelelő RCS szolgáltatásokkal kommunikálni. A DT RCS-sel tehát nem csak a Magyar Telekom ügyfelek közötti kommunikáció lehetséges, hanem az RCS szolgáltatást bevezető más mobil operátorok szolgáltatást aktiváló ügyfelei között is. A hazai szolgáltatók közül a Telekom mellett jelenleg a Vodafone Magyarország támogatja az RCS-alapú üzenetküldést.
Az RCS-alapú üzenetküldéssel többek közt lehetővé válik a sima szöveges chatüzenetek mellett akár 100 MB méretű fájlok megosztása, a kapcsolati státusz valamint a kézbesítési és olvasottsági státuszok kijelzése, továbbá követhető, hogy ki ír éppen üzenetet. A szolgáltatással csoportos chat is létrehozható, legfeljebb 100 fővel. Az említett extrákhoz mind a küldő, mind a fogadó fél oldalán szükséges a kliensoldali RCS-támogatás, ellenkező esetben SMS-ként vagy MMS-ként továbbítja a rendszer az üzenetet.
A Deutsche Telekom által üzemeltetett, a Magyar Telekom ügyfelei számára elérhető RCS-szolgáltatás külön regisztráció nélkül igénybe vehető, ingyenes opció (a rendszer használatához azonban el kell fogadni a használati feltételeket). A szolgáltatás 2019. december 31-ig próbaüzemben működik. Az újdonság bevezetésével kapcsolatosan kerestük a Magyar Telekomot is, ahol megerősítették, hogy a Deutsche Telekom háttérinfrastruktúráját használva elindult hazánkban a szolgáltatás, részletesebb információkat későbbre ígért az operátor.