A Tableau-nak akar vetélytársat állítani a Salesforce Einstein
A Salesforce-féle Einstein Analytics is bevezeti a természetes nyelvi keresés alapú diagram-megjelenítést a Tableau-hoz hasonlóan. A vállalat viszont a divatos gépi tanulás helyett inkább a kulcsszavakra és a metaadatokra támaszkodik.
Bevezeti a természetes nyelvi lekérdezéseket Salesforce az Einstein Analytics szolgáltatásba, egyelőre béta verzióban, amely elsősorban az adatok elemzését és a vizualizálást fogja támogatni az előfizetőknél. A Conversational Queries megoldással a rendszer képes a hagyományos kifejezéseket adatbázis-lekérdezésekre fordítani, majd azokat lefuttatni és a választ grafikonos formában megfogalmazni a felhasználók számára a cég ígérete szerint. Így az egyszerűbb lekérdezésekhez a Salesforce-ban sem lesz szükség SQL ismeretre vagy bonyolultabb adatfeldolgozásra. A "konverzációs" technika azért ebben az esetben nem azt jelenti, mint a hangalapú asszisztenseknél, de felismeri a leggyakoribb kifejezéseket, és ez alapján a Google keresőjéhez hasonlóan képes az ajánlások megjelenítésére.
Először a felhasználóknak a keresett adatokkal kapcsolatos keresőkifejezéseket kell begépelniük a rendszerbe, mint például a legnagyobb nyitott ügyletek, a bevételek területi eloszlás szerint vagy a legnagyobb ügyfelek az éves bevétel szerint. A szolgáltatás automatikusan megjeleníti és konfigurálja a diagramokat a megadott szempontok alapján az általa legjobbnak tartott formában, például oszlopos/sávos vagy térképes alapon.
Ezek a diagramok korábban is rendelkezésre álltak, de a beállításukhoz egy átlag felhasználónál nagyobb szakértelemre volt szükség, például hogy melyik diagramtípuson milyen tengelyek hogyan jelenjenek meg, és honnan kell előkeresni hozzá az adatokat. A természetes nyelvi kifejezésalapú keresési lehetőség bevezetésével viszont nagyobb felhasználói bázis számára megnyílik a lehetőség az ábrák elkészítéséhez, és ezáltal az adatok könnyebb értelmezéséhez. Míg egy átlagos diagramkészítés 12 kattintás volt a korábbi rendszerben, addig az új szolgáltatással a kattintások helyett már csak a kifejezéseket kell begépelni - írja a közlemény.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Mindehhez a népszerű megoldásokkal ellentétben a Salesforce nem használ mesterséges intelligenciát vagy természetes nyelvi feldolgozást (NLP), hanem csak a telepítés során vagy egyéb folyamatokkal megadott metaadatokra, illetve a megszokott keresési technikákra támaszkodik. Ehhez hasonló megoldással a Tableau is kísérletezik, de a természetes nyelven megfogalmazott keresőkifejezéseken alapuló diagramkészítéssel a cég nem boldogult házon belüli fejlesztéssel, ezért tavaly nyáron a ClearGraph nyelvi motorját vásárolta fel a megoldás gyorsabb kivitelezése érdekében.
A ClearGraph viszont a Salesforce kulcsszavas megoldásával ellentétben gépi tanulással és a felhasználói interakción alapuló tudásgráffal dolgozik, tehát ha valaki a legfrissebb tranzakciót keresi, akkor figyelembe veszi, hogy a felhasználó a számviteli vagy az értékesítési osztályon dolgozik. Szintén különféle gépi tanulási alapokkal működik például az SAP BusinessObjects, az IBM Watson Analytics vagy az Amazon QuickSight. A versenytársakhoz képest tehát a Salesforce egy technikailag kevésbé bonyolult megoldást nyújt, de elkerülheti, hogy az ügyfelei például külön előfizessenek más szolgáltatásra az egyszerűbb vizualizálás érdekében.
Az Einstein Analytics Conversational Queries egyelőre béta verzióban vált elérhetővé, és év végére várható a stabil verziója.