Leválasztja kamerás üzletágát a Netgear
Külön cég égisze alatt menetel tovább a kiugró sikert arató Arlo, amely a tőzsdén is megjelenik majd.
Leválasztja kamerákkal foglalkozó üzletágát a Netgear, az Arlo termékeket egy különálló cég viszi tovább. A döntés már jóváhagyta az igazgatótanács, így várhatóan az év második felében le is záródhat a folyamat. Ezzel párhuzamosan a virágzó üzletágból alakuló cég a tőzsdére is felkerülne, a Netgear ugyanis IPO-t tervez, az Arlo közel 20 százalékát kínálna fel eladásra egy részvénypakett formájában az újonnan alapuló cég. Az Arlo vezérigazgatója a divízió jelenlegi alelnöke, Matthew McRae lesz.
A Netgear lépése a vállalat elmúlt néhány pénzügyi jelentésének fényében logikus. A különféle hálózati eszközökkel foglalkozó cég palettáján egyedül az Arlo mutat (kiugró) növekedést. A kamerák forgalma egy év alatt duplázódott, a 104 százalékos gyarapodás 78,7 millióra lőtte fel a termékekből származó bevételt a második negyedévben. Ezzel szemben a a konzumer routereket is tartalmazó Connected Home szegmens forgalma 8,9 százalékkal 48,5 millió dollárra csökkent, miközben az SMB megoldások bevétele 3,6 százalékkal 66,1 millióra mérséklődött.
A Netgear közel négy éve indította útjára az Arlo márkát, amely alatt kifejezetten otthoni környezetbe szánt biztonsági kamerákat fejleszt és értékesít. Ez idő alatt nyolc tagúra gyarapodott a termékpaletta, amelyben kültéri, akár teljesen vezeték nélkül modellek (pl. Arlo Go) mellett például bébiőr megoldás (Arlo Baby) is szerepel. A termékek kiugró sikert arattak a hazai piacnak számító Egyesült Államokban, amelyet jól szemléltet a feljebb említett számszerűsített növekedés, amivel viszonylag rövid idő alatt a Netgear húzóágává váltak a kamerák.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Érdekes lesz látni, hogy az Arlo tudja-e folytatni a növekedést. A termékek egy része ugyanis konkurenseket kapott az elmúlt nagyjából egy év során. A Google részéről például befutott a Nest Cam, az Amazon pedig például a 100 dolláros Cloud Cam termékével próbál piacot szerezni.