Gyári hibás az iPhone 7 készülékek egy kis része
Gyártási vagy tervezési hibával küzd az iPhone 7 készülékek egy kisebb része. Az Apple csereprogramot indított a hálózatvesztéses problémával sújtott készülékekre.
Gyári hibával küzd az közel másfél éve piacra dobott iPhone 7 készülékek egy kis része. Az Apple okostelefonjai hálózatot vesztenek, azaz megszakad a készülék és a szolgáltató adótornya közötti rádiós kapcsolat, amely következtében sem hívást, sem pedig adatkapcsolatot nem lehet felépíteni. Néhány hónapnyi nyomozás után az Apple megtalálta a hiba okát, így az érintett készülékeket ingyen és bérmentve cseréli a kellemetlen problémára válaszként indított programjában a cupertinói vállalat.
Az esetlegesen felmerülő hiba a 2016 szeptembere és 2018 februárja között, Kínában, Hongkongban, Makaóban, Japánban, vagy az Egyesült Államokban értékesített, illetve eredetileg ezen piacokra szánt készülékeket érintheti, modellszám alapján az A1660, A1780, A1779 jelölésű iPhone 7 variánsokat. A felhasználók visszajelzései alapján ezen termékeknél az átlagosnál többször jelentkezik a "No Service", azaz nincs szolgáltatás hiba, miközben a rádiós kapcsolat felépítéséhez minden feltétel adott, tehát van térerő, a hibátlan SIM kártyához pedig a szolgáltató térfelén aktív előfizetés kapcsolódik.
Az Apple szerint a hibajelenséget a készülék alaplapján található egyik komponens meghibásodása okozza, azonban szokásához híven ennél többet nem árult el a cég. A felsorolt modellszámok alapján a probléma elsősorban a Qualcomm modemmel szerelt készülékeket érinti. Az A1660 és A1779 jelülésű termékeket utóbbi cég rádiós egységeivel szerelték, az A1780-asokban pedig vélhetően az Intel modemei vannak, legalábbis erre utal a CDMA támogatásának hiánya. A hiba tehát vélhetően nincs összefüggésben ezen komponens gyártójával, azonban a modem mellett még egyéb, a rádiós kapcsolathoz szükséges chip is található az iPhone 7 készülékekben, például LTE/RF adó-vevők.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Amennyiben jelentkezik a feljebb említett probléma, úgy az erre dedikált oldalon taglalt utasításokat kell követni. Ez alapján az Apple megtéríti az esetleges költségeket azoknak, akik korábban fizettek a hiba javításáért. Jelen állás szerint a problémás készülékeket ez év szeptemberéig, tehát az iPhone 7 piacra dobásának második évfordulójáig javítja ingyenesen az Apple, bár korábban már többször volt arra példa, hogy a cég meghosszabbította programját.
Újabb probléma az iPhone X-nél
Aktuális csúcskészüléke esetében még nem hirdetett hasonló csereprogramot az Apple, igaz ezen készülékek még mindegyike garanciális, az cég alapesetben egy éves korlátozott jótállást vállal termékeire. Tavaly novemberben csíkozódó kijelzőről és recsegő hangszóróról panaszkodott a vásárlók egy viszonylag nagyobb része, ezen reklamációk azonban mostanra elcsendesedtek. A jubileumi készülékek tulajdonosait újabban egy elsőre szoftveres gyökerűnek tűnő probléma bosszantja. Az iPhone X-ek egyszerűen "nem kelnek fel" telefonhívás esetén, a készülék nemes egyszerűséggel nem jelzi az eseményt, így a hívott fél sok esetben már csak nem fogadott hívásokkal szembesül.