Karácsonykor megugrott a játék- és a streaming appok bevétele
Még többet költöttek a felhasználók a mobilalkalmazásokon belül, mint az előző karácsonyi ünnep alatt. A legnépszerűbbek továbbra is a játékok, de ezen kívül egyre elterjedtebbek a video streaming előfizetések.
Összesen 196 millió dollárt költöttek a felhasználók karácsonykor az appon belüli vásárlásokra az App Store-on és a Google Play-en keresztül, ami 12,3 százalékkal magasabb az egy évvel korábbi értékekhez képest - írja a SensorTower jelentése, amely egyedül a kínai androidos adatokat nem tartalmazza. A mobilappokat elemző cég folyamatosan nyomon követi a letöltéseket és a bevételeket a Store Intelligence megoldásán keresztül, és ez alapján jelentet meg rendszeres kimutatásokat. További érdekesség az elemzőcég karácsonyi jelentése alapján, hogy a teljes költésen belül nem csak a játékokra fordított pénzmennyiség, hanem a többi alkalmazásért kiadott összeg is jelentősen növekedett.
A mobilos játékokra 158 millió dollárt adtak ki a felhasználók 2017. december 25-én, azaz 5,2 százalékkal többet az előző évhez képest. Még mindig a játékokért fizetett összeg a legmagasabb az összes költés közül, de megfigyelhető, hogy a nem játékokra szánt kiadás még ennél is rohamosabb ütemben nő. Ugyanis a többi alkalmazásért fizetett 38 millió dollár 66 százalékkal több a 2016-os költéshez képest.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A nem-játékok kategóriájába tartozó appok közül a nyertesek 2017-ben a streaming szolgáltatások - jegyzi meg a TechCrunch. A felhasználók összesen 98 százalékkal fordítottak többet a szórakoztató appok kategóriájában megjelenő alkalmazásokra mint egy évvel korábban, méghozzá a 38 millió dollárból 9,5 millió dollár hasítottak ki ezek a megoldások a korábbi 4,8 millió dolláros értékhez képest. A legnagyobb bevételt pedig az alkalmazások közül a Netflixnek és az HBO Now szolgáltatásnak sikerült elérnie. Az eredmény azért sem meglepő, mivel a videós és zenei streaming megoldások már régebb óta a legmagasabb bevételt tudhatják magukénak az appok közül, mint ahogy azt a SensorTower teljes 2016-os év elemzéséről szóló jelentése is bemutatta.
A karácsonyi kiadások növekedése párhuzamba állítható az appokra fordított összegek általános emelkedésével is. A másik nagy mobilapp-elemző cég, az App Annie 2017-es őszi jelentése szintén rekordmennyiségű bevételt mutatott ki az alkalmazások kapcsán. A 2017-es harmadik negyedévben összesen 17 milliárd dollár volt a mobilappok bevétele a kimutatás szerint, ami 28 százalékkal több a megelőző évhez képest. Az emelkedést az elemzők a fejlődő piacokon elterjedt okostelefon-használattal magyarázták, de az App Annie szerint a piac nem fog lassulni a közeljövőben, sőt 2021-re 240 milliárd alkalmazásletöltést és 100 milliárd dolláros bevételt jósol az appokat fejlesztő cégeknek.
Metodológia
A SensorTower a Store Intelligence platformon keresztül kínál vállalatok számára méréseket, és ezen keresztül figyeli a mobilalkalmazások letöltésszámának és bevételének változását. A számadatok magukban foglalják az alkalmazáson belüli vásárlásokat, az előfizetéseket és a prémium appokat. Azonban a bevételi adatok csak az App Store-ra (iPhone-on, iPaden) és a Google-Play-re vonatkoznak - kivéve a kínai Play-adatokat. Nem szerepelnek a jelentésben azok az appok, amelyek más felületen monetizálják a szolgáltatásukat, mint például az Amazon.