A Snapchat továbbra is népszerű az amerikai fiatalok körében
Egy lakatlan szigetre a tinédzserek Snapchatet vinnének magukkal, ha csak egy közösségi oldalt választhatnának. Minden más korosztályban egyelőre a Facebook vezet.
Továbbra is a Facebook az abszolút piacvezető szolgáltatási az amerikai közösségi média felhasználók körében, mivel 91 százalék rendelkezik a közösségi óriásnál saját profillal, míg Instagramon 47 százalék, Twitteren 42 százalék, Snapchaten pedig 31 százalék van jelen - derül ki az RBC Capital Markets ötezer amerikai fiatalt és felnőttet vizsgáló kutatásából. Ráadásul a lemorzsolódás is a facebookozoknál a legkevésbé jellemző, csak 5 százalék állította, hogy kipróbálta majd otthagyta a platformot. A Twittert viszont a felhasználók 16 százaléka hagyta el hosszabb-rövidebb idő után, ami a legnagyobb lemorzsolódásnak számít a négy szolgáltatás közül.
Életkor szempontjából a Facebookon jelenlévők között nincsenek magasan kiugró arányok, a regisztrálók száma minden korcsoportban egyenletesen halad, egyedül a 13-18 évesek körében csökkent szolidan a népszerűsége. Eközben Twitteren minden korcsoportban valamelyest alábbhagyott a jelenlévők aránya. Instagramon és Snapchaten viszont jelentős pozitív változások figyelhetők meg, csak ennek a két szolgáltatásnak sikerült növelni a felhasználószámot a 26 év felettiek körében. Az Instagram esetében a 26-35 és a 36-50 év közöttiek vannak jelen nagyobb arányban az előző évhez viszonyítva, míg Snapcheten egyaránt emelkedés figyelhető meg a 13-18, a 26-35 és a 36-50 évesek csoportjában.
Van közösségi média profilod?
A Facebook jelentőségét alátámasztja, hogy "ha egy lakatlan szigetre kellene menni a felhasználóknak", akkor 64 százalékuk ezt az oldalt választaná, hogy onnan kapcsolatban maradjon a külvilággal. Ez az eredmény összhangban van a tavalyi kutatással, és messze leelőz minden megadott további választ - csak 5-8 százalék választaná erre a célra az Instagramot, a Snapchatet vagy a Twittert, sőt, 6 százalék a Google+-ra (!) és 4 százalék a Pinterestre szavazna. Az "egyéb" kategóriában megjelent még például a Reddit, a YouTube és a WhatsApp, de utóbbi kettőt a kutatók nem sorolják a "közösségi hálózat" kategóriájába.
Korcsoportbontás szerint egyedül a 13-18 évesek körében előzné meg a Snapchat és az Instagram a Facebook népszerűségét egy lakatlan szigeten - méghozzá előbbit 44 százalék választaná a tinédzserek közül, míg tavaly 28 százalékkal nyert a legfiatalabbak körében ez a válasz. Az is megfigyelhető, hogy az Instagram szerepe minden csoportban egyaránt növekedett valamelyest a korábbi felmérésekkel összevetve, miközben a Facebook népszerűsége a 13-35 közötti korcsoportban az utóbbi időben csökkent egy keveset, vagyis ahol a Snapchat és az Instagram kezdett előre törni. Egyébként a kutatásban a 13-18 évesek közül 79 százalék nyilatkozott úgy, hogy rendelkezik Snapchat fiókkal, 73 százalékuknak van Instagram profilja, de csak 57 százalék használ Facebookot.
Melyik közösségi oldalt nyitnád meg legszívesebben egy lakatlan szigeten?
Érdekes szempont, hogy a Snapchattel és az Instagrammal a leginkább elégedettek a felhasználók (57-57 százalékban), míg a Twitterrel a legkevésbé (32 százalék). A népszerűség látványosan az utóbbi 12 hónapban esett a Twitterrel kapcsolatban, eközben a Snapchat és a Facebook felhasználói elégedettsége is valamivel kevesebb a korábbi adatokkal összehasonlítva, de nem kiemelkedő mértékben, viszont az Instagram kedveltsége töretlen maradt.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Végül a kutatók arra is rákérdeztek, hogy melyik közösségi oldalon töltöttek el az utóbbi időszakban többet, mint korábban, vagyis milyen irányban változott az elköteleződésük. Érdekes módon ebből a szempontból a Snapchat végzett legelöl (43 százalékkal), ami szintén mutatja a népszerűségét az amerikai fiatalok körében. Az Instagram viszont eleve nagyobb tábort tudhat magáénak amellett, hogy a felhasználói elkötelezettség fokozatosan nőtt az irányában az elmúlt időszakban (38 százalékkal). Ehhez képest a Facebookkal és a Twitterrel kapcsolatban már nem igazán nőtt az érdeklődés (csak 25-27 százalékkal) az amerikai felhasználók körében.
Az adatokból látszik az elmozdulás, hogy a Facebook dominanciája a fiatalok, főleg a tizenévesek körében már más szolgáltatások, a vizsgált esetekben az Instagram és a Snapchat felé fordult. Ennek ellenére még mindig a Facebook a legfontosabb közösségi oldal, ahol a felhasználók döntő többsége jelen van. A Twitter az Egyesült Államokban is egyre inkább veszít a jelentőségéből. A Snapchattel viszont még mindig érdemes számolnia a befektetőknek, mivel egy valóban elkötelezett magot szolgál ki, legalábbis az amerikai tizenévesek körében.
Metodológia
A 15 országban jelenlévő RBC Capital Markets befektetési bank harmadik alkalommal végezte el az "Internet Social Butterflies" kutatást a SurveyMonkey online platformon keresztül. A minta ötezer főt vizsgált a 13 év feletti, Egyesült Államokban élő fiatalok és felnőttek közül. A vizsgálatban a kutatók összevetették a tavaly decemberi, az idei májusi és az idei decemberi adatokat. A kutatás elsősorban a Facebook, a Twitter, az Instagram és a Snapchat felhasználóit és szokásaikat vizsgálta, hogy mennyire aktívak az említett közösségi oldalakon, illetve mennyire elégedettek a szolgáltatásokkal.