Autógyártóknak készít hajlékony OLED panelt az LG
Elindult az ötödik generációs OLED termékek tömeggyártása az LG Display gyárában. A Luflexet az OLED világítástechnikán belül szánja a vállalat reprezentatív márkának, amely először autókban fog megjelenni.
Újabb gyártósor lendül működésbe az LG Display gyárában, amely Luflex márkanév alatt hajlítható OLED világítótesteket fog előállítani - írja a ZDNet. A kijelzőgyártással foglalkozó LG Display divízió 2014-ben indította el dedikált OLED-részlegét az organikus LED-technológiával készült panelek értékesítése miatt, amelyet kezdetben elsősorban a televíziói kapcsán népszerűsített. Ezen belül a mostantól külön gyártósorral rendelkező Luflex (a Lux és a flexibility szavak összetételéből) viszont kifejezetten az autóipart veszi célba, majd utána következnek a világítástechnikával foglalkozó cégek és egyéb kereskedelmi termékek.
A vállalat hivatalos kommunikációja szerint az OLED-világítás előnye, hogy ez hasonlít jelenleg leginkább a természetes fényre, továbbá kevesebb energiát fogyaszt és kevesebb hőt termel mint más megoldások. Emellett pedig könnyű, és egyszerűen átláthatóvá vagy rugalmassá tehető, ezáltal pedig nagy szabadságot ad a tervezőknek, például újfajta tükrök, ételtálalók és bútorok tervezéséhez.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
A Luflex már a koreai Gumiban található ötödik generációs OLED világítópanelek (1100 mm x 1250 mm) gyártósorán készül, amellyel tulajdonképpen hivatalosan is elindul az új technológia tömeggyártása, és az LG ezzel a lépéssel ismét a versenytársak elé került - emeli ki a LEDinside. Ez a gyártósor a tervek szerint havi 15 ezer 0,41 mm vékony "lapot" képes előállítani, ami nagyjából 30-szoros növekedést jelent a második generációs paneleket (370 mm x 470 mm) készítő gyártósorhoz képest - ezeken főleg okosórák kijelzői készültek. A vállalat szerint az autógyártók nagy érdeklődést mutattak az újfajta termékek iránt, de konkrét márkákat nem nevezett meg a vállalat.
Nem csoda, hogy az LG először az autóiparral kezdte felvenni a kapcsolatot az új Luflex termékek kapcsán, mivel az utóbbi időben folyamatosan igyekszik fejleszteni az autós részlegét, ahogy a pénzügyi negyedéves jelentésekből is kitűnik. A vállalat egyelőre minden bevételt visszaforgat a részleg bővítésébe, és a felfutás előmozdításába. A hangsúlyt elsősorban az elektromos autókba való motorokkal, inverterek, akkumulátorok, infotainment rendszerek fejlesztése és gyártása jelenti, amelyek mellett a Luflex is egy újabb elemnek számít, és színesíti az autógyártók számára a kínálatot.