Bloggerplatform-fejlesztőkkel bővül a Dropbox csapata
December 21-ig működik még a Verst platform, amelynek fejlesztői a Dropbox stábjához csatlakoznak, és várhatóan a Paperen fognak a továbbiakban dolgozni.
Bekebelezte a Dropbox a bloggereknek és más tartalomközlőknek szóló Verst fejlesztőit, és ezzel megszűnik a platform létezése is - közli a cég. Nem egy klasszikus felvásárlásról van szó, mint ahogy a Verst a TechCrunch kérdésére is megerősítette, a dokumentumtárolással és szerkesztéssel foglalkozó vállalat csak a nyolc fős csapatot szerezte meg, nem pedig a startup tőkéjét vagy szellemi tulajdonát. Mindez viszont elég ahhoz, hogy a Verst eddigi felhasználóinak más felületet kelljen keresni a tartalmaikhoz még ebben a hónapban.
A cég eredetileg DWNLD néven kezdte működését, és weboldalakat segített átalakítani mobilalkalmazássá. Később váltott fókuszt és nevet, így a Verst már a bloggereknek nyújtott a forgalom- és bevételoptimalizációhoz eszközöket. Idén következett egy újabb átalakulás, mikor a bloggereknek szóló egyszerű eszköztár mellett megjelentek a weboldalkészítéshez használható funkciók is. A platform minden szolgáltatásával együtt már csak december 21-ig használható, legkésőbb addig kell megoldani a felhasználóknak a költözést az asztali és a mobilos felületről.
A cég egy külön eszközt fejlesztett, amellyel különböző formátumokban exportálhatóak a tartalmak, hogy aztán más szolgáltatásba betölthetőek legyenek, mint például Wordpress, Squarespace vagy Medium - ehhez különböző útmutatók érhetőek el a közleményen keresztül. Továbbá még december elején minden felhasználó megkapja a tartalmait egy .zip fájlban a képekkel, szövegekkel és a Wordpress XML fájllal együtt.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Dropbox nem közölt sem vételárat, sem további információkat, hogy milyen terméken szeretne dolgozni a Verst fejlesztőivel. A közlemény a csapat tartalomközlő eszközökben szerzett jártasságát emeli ki, és hogy ezzel a Dropbox funkcióit is jobban lehetne kreatív tartalmak előállítására használni. A cég utóbbi tevékenységei és a felvásárolt startup tevékenysége alapján nem kétséges, hogy a Dropbox tovább folytatja az átalakulást egyszerű felhős tárolóból a közös dokumentumszerkesztést segítő szolgáltatóvá, például a tesztfázist idén elhagyó Paper szolgáltatással.
Ráadásul a cég már egy ideje a vállalati felhasználók és az irodai megoldások felé kezdi pozicionálni termékeit, ahol a Google Drive-val és főleg a microsoftos OneDrive-val áll szemben. A Dropbox a saját kommunikációjában igyekszik hangsúlyozni, hogy a versenytársakkal ellentétben nem csak a szerkesztést tartja szem előtt, hanem a Paperrel egy ötlet vagy projekt folyamatát is végig lehet követni. Ebbe az elképzelésbe pedig illenének a kreatív tartalmak bemutatásában tapasztalatot szerzett fejlesztők ötletei.