Kitiltja a Google a zárképernyőt monetizáló alkalmazásokat
Mostantól egy Google Play hirdetési irányelv tiltja a zárképernyőn hirdetéseket megjelenítő alkalmazásokat. Néhány kivételes eset így is marad, de a zavaró megoldások várhatóan eltűnnek.
Hamarosan eltűnhet az androidos készülékekről a zárképernyőn reklámokat megjelentető alkalmazások nagy része, mivel a Google Play megváltozott szabályzata szerint mostantól tilos ezek feltöltése az alkalmazásboltba. A jelenség nem egészen új, már évek óta ezzel a módszerrel próbálják egyes fejlesztők rávenni a felhasználókat a reklámok megtekintésére. Azonban az utóbbi néhány hónapban elszaporodott ez a zavaró monetizációs megoldás, ezért a Google most döntött a szabályozása mellett.
Alapesetben a zárképernyőn nem lehet hirdetéseket megjeleníteni, kivéve amennyiben ahhoz egy értesítő üzenet is társul. A fejlesztők emellett azt a módszert dolgozták ki, hogy a letöltött app a saját szolgáltatások mellett - a felhasználó külön engedélye nélkül - egy zárképernyőt is telepít, és automatikusan lecseréli azt a beépített megoldással. Az új képernyő pedig folyamatosan olyan reklámokat jelenít meg, amelyek jellemzően a képernyő alsó részét teljesen kitakarják.
Eddig a zárképernyős hirdetés megjelenhetett értesítőként vagy nagyobb reklám formájában is
A szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
Az átlag felhasználónak ezzel a módszerrel azt is nehéz kideríteni, hogy melyik alkalmazás cserélte le a zárképernyőt, és hogyan lehet kiiktatni. A Google végül úgy oldotta meg a problémát, hogy a tiltott kategóriába helyezte a "lezárási képernyőhöz kapcsolódó bevételszerzést". Ebben a kategóriában szerepelnek még például a megtévesztő hirdetések, a rendeltetésszerű használatot zavaró hirdetések vagy akár a célközönség számára nem megfelelő (gyerekeknek felnőtt tartalmat megjelenítő) hirdetések.
A zárképernyőre vonatkozó irányelv azonban nem tiltja meg teljesen a gyakorlatot, hanem inkább keretek közé szorítja: "Amennyiben az alkalmazásnak a kizárólagos funkciója nem a zárképernyő, az alkalmazások nem tartalmazhatnak olyan hirdetéseket és funkciókat, amelyek bevételt szereznek az eszköz lezárt képernyőjéből." - szerepel a szabályzatban.
Tehát az irányelv értelmében különböző okokból maradhatnak a mobilokon olyan alkalmazások, amelyek tartalmaznak hirdetéseket. Előfordulhatnak olyan appok, amelyek nem a Google Play-ből kerültek a készülékre, hanem előre telepítettek. Az Amazon Prime Exclusive telefonjai eleve beépítetten tartalmaznak teljes képernyős reklámokat, értesítésekként megjelenő hirdetéseket és nem eltávolítható appokat - jegyzi meg az Ars Technica. Továbbá a szabály szerint a kifejezetten zárképernyőket megjelenítő, például időjelző vagy képernyővédő appok a jövőben is mutathatnak hirdetéseket a felhasználóknak, amelyek továbbra is letölthetőek a Play Store-ból.