Nyílt bétára váltott a Messenger ügyfélkapcsolati chat plugin
Egy újabb próbálkozás a Facebooktól, hogyan lehet a kereskedők és a vásárlók közötti kommunikációt a Messengerre vonzani. Nyílt bétában elérhető a chat plugin, amely bármely weboldalba beépíthető.
Mostantól világszerte nyílt bétában elérhető a Messenger Customer Chat szolgáltatás, amelyen keresztül a cégek "egyszerűbben" kommunikálhatnak vásárlóikkal a saját weblapjukon vagy a szolgáltatás felületén keresztül a Facebook közleménye szerint. Az ügyfélkapcsolati chat lényegében egy olyan plugin, amely beépíthető a kereskedő weboldalába, és innentől kezdve a megszokott módon használható a csevegéshez. A szolgáltatás elmenti a beszélgetés-történetet, úgyhogy a kereskedő oldalán elkezdett chat folytatható Messengeren, miközben betölti az előzményeket is.
A chat telepítéséhez le kell tölteni a Facebook SDK-t, felvenni a kereskedő domainjét az engedélyezett címek listájára a Messenger Platformon, végül pedig a plugint is hozzá kell adni a weboldalhoz. A részletes beállítások és a dokumentáció erről az oldalról elérhető. További tippeket pedig a közlemény részletez, hogyan lehet hozzáadni a felhasználó keresztnevét az üdvözlő üzenethez vagy hogyan lehet automatikusan tájékoztatni arról, hogy a Messengeren is visszatérhet a beszélgetéshez.
Nagyjából egy hónapja kezdte el tesztelni a megoldást a vállalat zárt bétában, többek közt az Air France és a KLM légitársoságokkal, de a jelek szerint már most érdemesnek találta a nyilvános béta megjelentetésére. A közlemény hangsúlyozza, hogy a szolgáltatásra már más cégek is építenek, a ShopMessage ingyenes appjával könnyebben telepíthető a chatmegoldás, a ChatFuel és a ManyChat pedig a chatbotok beállítását könnyíti meg a pluginon keresztül.
A ManyChat weboldalán is működik a plugin
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az ügyfélkapcsolati chat sikere nagyban fog függeni a vásárlóktól, hogy hajlandóak lesznek-e a megszokott csatornák helyett azt a felületet használni, amelyen általában az ismerőseikkel csevegnek. A Facebook számára minden esetre érdemes próbálkozni, hogyan lehet például az email és a telefonálás szerepét kiváltani, és a saját szolgáltatásaira cserélni. Jellemző, hogy a Messengeren sikeres üzleti megoldások a WhatsAppon is megjelennek, bár a két megoldás szemlélete alapvetően különbözik - Messengeren a hirdetők adják a cég bevételeinek nagy részét, míg a WhatsApp üzleti modellje szerint nem a reklámért, hanem a kapcsolatfelvételhez szükséges funkciókért kell fizetni a cégeknek.
A Customer Chat nyílt bétáról a Messenger Platform fejlesztői csoportban várja a véleményeket a cég, és a visszajelzések alapján tervezi a funkció továbbfejlesztését.