A játékfilmek piacára is beléphet a Unity
Filmvásznon is bizonyít a Unity, a szoftverhez nemrég debütált Cinemachine kiegészítővel Neil Blomkamp, a District 9 rendezője már egy új, CGI demósorozaton dolgozik.
A Unity eddig leginkább a videojáték fejlesztők, és játékok iránt érdeklődők között volt ismert, azonban a vállalat terjeszkedni szeretne, ezért fejleszti a Cinemachine nevű szoftvert, mely a Unity-be hoz filmrendezői és operatőri elemeket.
A Unity célja, hogy alacsonyabb belépési küszöböt hozzon a kezdő játékfejlesztéshez és 3D animációhoz. A Unity Asset Store-ban ehhez számos ingyenes 3D modell, környezetek és textúra is található - többek között Blomkamp techdemójának Adam nevű karaktere is elérhető. A munka megkönnyítéséhez, azaz hogy a vágók és animátorok akik nem dolgoztak még Unity-vel, de más eszközökkel már igen, gyorsabban el tudják kezdeni a tanulást, és ne kelljen új és ismeretlen munkafolyamatot elsajátítaniuk a Cinemachine 2017.1-es verziójába egy szabványos idővonal nézet is került amely a videó vagy zeneszerkesztő programokból már ismerős lehet.
Mindezek mellett a Cinemachine rengeteg kameraparamétert automatizál. A kamera rázkódásától, a kamera szögének állításán át a különböző mozgásokig minden csak pár kattintást igényel. A kamera tulajdonságai mellett a kép olyan tulajdonságait is változtathatjuk mint a színtelítettség, az árnyékok vagy a színegyensúly. Ami mégis a filmkészítők számára legvonzóbb lehet, az az azonnali visszajátszás és változtatás lehetősége. “Ha szeretnéd rárakhatsz Adamra egy kalapot, megnyomod a lejátszást, és onnantól úgy nézed a filmet” - mondja Chris Harvey, az Oats Studios vizuális effektekért felelős munkatársa.
Adam | Unity
Még több videó
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig
Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Elképzelhető, hogy a Unity-t és a Cinemachine-t a nagyobb stúdiók, mint a Disney, vagy a Pixar is elkezdik használni, ám sokkal fontosabb, hogy új lehetőség nyílt a kezdő művészek előtt. A Cinemachine nem igényel programozási ismereteket, maga a Unity pedig ingyenes, amíg a termékből származó bevétel nem haladja meg a 100 ezer dollárt. A könnyű elérhetőség és az alacsony képzettségi küszöb miatt elképzelhető, hogy a Unityben készült filmek helyet kapnak a független filmes fesztiválokon, vagy komoly produkció esetén akár a mozivásznon is.