:

Szerző: Habók Lilla

2017. december 1. 14:15

Már 25 millió üzleti felhasználó van Instagramon

Az Instagram már régen nem csak a felhasználók képeinek és videóinak gyűjtőhelye, hanem közösségi kereskedelmi platform is. Az üzleti profilok számának folyamatos növekedéséből látszik, hogy a hirdetők látják a felületben a potenciált.

Jelenleg 25 millió üzleti adatlapot tart számon az Instagram adatbázisa a legújabb közlemény szerint, ami szép emelkedésnek számít a júliusban bejelentett 15 millióhoz és a márciusi 8 millióhoz képest. A céges felhasználók másfél éve regisztrálhatnak külön a platformra, hogy többféle funkciót kapjanak a profilok kezeléséhez, és részletesebb analitikai eszközökhöz is hozzáférjenek. Az Instagram azzal próbálja a felületre csábítani a vállalkozásokat, hogy a vizuális kommunikáció "cselekvésre ösztönzi" az embereket világszerte, vagyis könnyebb ezen keresztül vásárlói konverziót elérni.

Az Instagram által közölt adatok alapján úgy látszik, hogy a képes-videós közösségi oldal egyelőre valóban jobban el tudja érni a vállalkozások és a potenciális vásárlók közötti kapcsolatot mint például a Facebook. A közösségi oldal márciusi adatai szerint az instagramozók 80 százaléka követ legalább egy vállalkozást az oldalon, akik így organikusan jutnak a tartalomhoz, míg a közösségi nagytestvérnél ezt már csak hirdetésekkel lehet elérni.

"A 2016-os évben nagy visszhang övezte mind a tartalomgyártók, mind a tartalomfogyasztók részéről, hogy az Instagram az addigi kronologikus algoritmusról olyanra váltott, amely a userek preferenciái és szokásai szerint rendezi a képfolyamot. Sokan vizionálták, hogy ezzel az Instagram is arra az útra tér, mint ami a márkákat egyre nagyobb költésre készteti a Facebookon, mivel az organikus elérés lehetősége egyre alacsonyabb. Ugyanakkor, az Instagram adottságainak (azaz többek között a keresési, a felfedezési funkcióknak, valamint a hashtageknek) köszönhetően, és az eltérő felhasználói szokásokból fakadóan az Instagramra optimalizált vizuális márkatartalmakkal egyelőre továbbra is erős organikus elérést lehet biztosítani." - fejtette ki kérdésünkre Kónya Beáta, a kommunikációs tanácsadással és Instagrammal foglalkozó Pikrea kommunikációs szakértője.

Máskülönben az Instagramon is jelentős mennyiségű hirdetés fut a hagyományos bejegyzések mellett, a szeptemberi adatok szerint eléri a havi kétmilliót a reklámok mennyisége - márciusban ez még "csak" havi egymillió volt. Ebben pedig a véleményvezéreken keresztül közzétett burkolt hirdetések nincsenek is benne, amelyet az amerikai FTC és a hazai GVH is egyre szigorúbban próbál szabályozni - bár múltkor Kasza Tibor ügye, a mai közlemény szerint pedig Rubint Réka "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot" vizsgáló ügye is csak kötelezettségvállalással zárult a pénzbírság helyett.

Arról nincs információ, hogy a 25 milliós bázis az országok között milyen arányban oszlik meg. Az viszont biztos, hogy az itthoni brandek - akár multinacionális márkák hazai képviseletei - közül még sokan nem illesztették be marketingstratégiájukba a legnagyobb képmegosztó közösségi alkalmazást, amellyel itthon is már mintegy 1,5 millió ember érhető el - tette hozzá a hazai Instagram-szakértő.

Instagram-for-Business_kepernyok

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Az üzleti adatlapok nagy része olyan kis vállalkozásokhoz tartozik az oldal közleménye szerint, amelyek a Instagramot elsődleges felületként használják a kommunikációhoz, tehát akár saját weboldallal sem rendelkeznek. Erre az Instagram Business termékigazgatója, Vishal Shah részben abból is következtet, hogy a profilok fele egyáltalán nem hivatkozik külső forrásra a profilján. A megjelenés elméletileg hozza az eredményeket, jelenleg a 200 millió felhasználó legalább egy üzleti tartalmat megnéz minden egyes nap - állítja az Instagram.

Egy másik adat szerint pedig az üzleti adatlapok látogatóinak kétharmada úgy látogat el a céges adatlapokra, hogy valójában nem követi azokat. Az oldal termékigazgatója részben abban ígér fejlesztést a vállalkozásoknak a TechCrunch szerint, hogy lássák a látogatók honnan érkeznek, mit csinálnak az oldalon, illetve hová mennek utána. Ezek az adatok elengedhetetlen fontosságúak a vállalkozások számára, így érthető módon sok kritika éri a platformot a szegényes analitikai adatok miatt, ami ezek szerint a jövőben változhat.

Eközben az aktív felhasználók száma is folyamatosan növekszik a vállalkozások adatlapjai mellett. A Facebook legutóbb közölt adatai alapján az Instagram 800 millió havi aktív és 500 millió napi aktív felhasználóval rendelkezik. A fejlesztések pedig számukra is folyamatosak, a The Next Web a napokban számolt be róla, hogy a platform teszteli többek közt a "regram" megosztás funkciót, a GIF-keresést, a Stories archiválását és a közeli barátok listáját. Egyértelmű, hogy a cég a felhasználókat és más vállalkozásokat is igyekszik egyre jobban a felületre vonzani a beígért új funkciókkal.

Az üzleti adatlapok növekvő száma Instagramon viszont azt is jelenti, hogy a felhasználók figyelméért folytatott verseny is egyre inkább nőni fog. Elképzelhető, hogy a Facebookhoz hasonlóan, az Instagramon is egyre inkább a hirdetésekkel lehet majd megjelenni az algoritmikus hírfolyamban a minőségi, érdekes tartalmak helyett.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának ötödik, december 12-i állomásán.

a címlapról