Elképesztő tempóban menetel a Salesforce
Továbbra is nagy mértékben növekszik a Salesforce bevétele, és maga mögött hagyja a többi nagyvállalatot a CRM megoldások területén. A következő célpont 2022-re az évi 20 milliárd dolláros bevétel és a nemzetközi terjeszkedés.
Sokadik negyedévben ér el egymás után hatalmas bevételnövekedést a Salesforce. Az október végével záruló pénzügyi negyedévre vonatkozó jelentés szerint 2,68 milliárd dolláros bevételt gyűjtött a cég, ami 25 százalékkal több az előző év azonos negyedévéhez képest. Májusban a vállalat vezérigazgatója, Marc Benioff előre jelezte, hogy idén átlépi a 10 milliárd dolláros éves bevételt, és már nem tűnik kétségesnek, hogy ez sikerülni fog. Ezzel pedig az 1999-ben alapított CRM-óriás lesz az a cég, amely az eddigi leggyorsabban éri el ezt az eredményt - tette hozzá Benioff az elemzői konferenciahíváson.
A bevételek mellett a Salesforce rendszeresen feltünteti az úgynevezett halasztott bevételeket, vagyis a megkötött, még nem teljesített szerződések összértékét. Jelenleg a kiszámlázott, de még nem elkönyvelt tételek 26 százalékos növekedéssel 4,39 milliárd dollárt jelentenek a vállalatnak, a jövőben kiszámlázandó tételekből pedig 34 százalékos emelkedéssel még további 11,5 milliárd dollárt remélhet a cég. Ezek ugyan nem szerepelnek a bevétel kategórián belül, de a befektetőknek fontos további mutatóként szolgálnak a sikeresség megítéléséhez.
A CRM-ben betöltött piacvezető szerepét a Salesforce is végig igyekezett hangsúlyozni az eredmények ismertetése közben, és ez az a terület, ami miatt kiemelten fontos figyelni a vállalatra. A CRM területén tulajdonképpen nyílt harc folyik a legnagyobb vállalatok, úgy mint a Microsoft, az SAP, az Oracle és a Salesforce között. Az IDC 2016-os adatai szerint a CRM beszállítók közül a Salesforce már negyedik éve vezeti a listát, jelenleg 18,1 százalékos piaci részesedéssel - míg az Oracle 9,4 százalékkal, az SAP pedig 7,2 százalékkal rendelkezik a piacon. A vezető szerep egyformán jellemzi az értékesítőknek, az ügyfélszolgálatoknak és a marketingeseknek fejlesztett alkalmazásokat.
A Salesforce stratégiája szerint a következő években is a CRM-re fog fókuszálni, és az előrejelzései alapján ez a terület fog a legjobban növekedni a nagyvállalati megoldások közül. A cég elemzőinek meglátása szerint még az adatbáziskezelők és az ERP rendszerekből származó bevétele fog növekedni globálisan a CRM mögött, de az operációs rendszerekkel 2021-re már a mostani eredményeknél kevésbé számolhatnak a vállalatok. A Salesforce további bevételnövekedést 2021-re leginkább a marketing megoldások területén szeretne elérni, de a kereskedelemben és a szolgáltatási ágazatban is növelné szerepét.
Már ki is tűzte a következő célt a vállalat, 2022-re szeretné elérni a több mint 20 milliárdos összbevételt. Egyik lehetséges területnek a külföldi terjeszkedés tűnik, amit egy CNBC-nek nyilatkozó elemző már előre is jelzett. A bevételek döntő többsége még mindig Amerikából származik, de jól látszik a többi régió előretörése. Míg az Amerikából befolyó 1,93 milliárd dolláros bevétel 21 százalékkal magasabb értéket jelent évről-évre, addig az ázsiai- és csendes óceáni régióból érkező 259 millió dollár 27 százalékos emelkedésnek felel meg, az Európából, Közel-Keletről és Afrikából befolyó 494 millió dollár pedig 33 százaléknak. Európában a vállalat elsősorban az autógyártókat célozta meg, ahol a marketinges és értékesítési szolgáltatásokat nyújtja. Az elmúlt negyedévben pedig a cég a telekommunikációs vállalatokat célozta meg, ahol az üzleti, fizetési megoldásokat és a vásárlói adatok nyilvántartásához kínál megoldásokat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A terjeszkedés irányát a HR-adatok is mutatják, ugyanis az elmúlt egy évben felvett dolgozók 40 százaléka az Egyesült Államokon kívüli Salesforce irodákban helyezkedett el - tette hozzá Keith G. Block ügyvezető igazgató. Úgy tűnik, hogy a más régiókba invesztált befektetés már idén meghozta a hatását, legalábbis a bevételek szerint, de a régiók közötti arányok a későbbiekben még inkább változni fognak. "Tehát elég tisztán látszik, hogy a nemzetközi befektetéseink kifizetődnek." - jelentette ki Block.
Néhány vezetőségi változást is bejelentett a negyedéves jelentéssel együtt Benioff. A tavaly augusztusban felvásárolt Quip alapítója és korábbi ügyvezetője, Bret Taylor lesz a Salesforce vezető termékigazgatója, míg a korábban ezt a pozíciót viselő Alex Dayon megkapja a stratégiai igazgató pozíciót. Mindkettő jól mutatja a fiatalítási és változtatási szándékot a TechCrunch szerint.
A pozitív eredményekre azonban a tőzsde nem reagált szárnyaló részvényárfolyammal, sőt a bejelentés után a részvények értéke nagyjából 2 százalékot esett, ami a bejelentett eredményekkel összefüggésben nehezen lenne magyarázható.