Rendet tesz a Facebook a Snapchat-másolat funkciói közt
Megszűnik a Facebook Direct, a korábbi Messenger Day és Facebook Stories helyett pedig csak egy egyesített Stories lesz. Ráadásul mostantól csoportok és események résztvevői indíthatnak külön történeteket.
Több mint egy évvel ezelőtt kezdte lemásolni a Facebook a konkurens Snapchat Storiest, és lassan bevezette minden szolgáltatásába. Az Instagram Storiest és a WhatsApp Statust azóta már napi 300 millióan használják a legutóbbi közlemény szerint. A Messenger Day és a Facebook főoldalán található Stories adataival viszont soha nem dicsekedett a vállalat, érezhetően a rosszabb eredmények miatt. A sokféle eltűnő üzenet már kezdett túl sok lenni a felhasználóknak, ezért a Facebook most bejelentette, hogy egyesíti a Messenger Day-t és a Facebook Storiest - egyszerűen Stories néven.
Ezentúl mindkét szolgáltatásban ugyanazok az üzenetek fognak megjelenni és ugyanannak a közönségnek, bármelyik oldalról töltötte fel a felhasználó - bár a kamerához tartozó funkciók különbözőek maradnak. Ha pedig már valaki megtekintett egy történeti elemet az egyik oldalon, akkor az a másikon sem fog megjelenni számára a szinkronizáció miatt. A közlemény magyarázata szerint a felhasználók sokszor a Messengeren közzétett üzeneteket lementették, és utána külön fel kellett (volna) tölteniük Facebook Storiesba, ami túlbonyolította a folyamatot.
Valójában a Facebook főoldalán megjelenő Stories-sáv nagyrészt üresnek tűnt, a vállalat talán nem véletlenül most sem közölt adatot a felhasználók számáról. Egy szeptemberi közlemény szerint a Messenger Day napi 70 millió felhasználóval rendelkezik - ami még mindig csekély az Instagram és a WhatsApp hasonló megoldásához képest, de még a Snapchat napi 178 milliójánál is kevesebb. A kettő kombinálásától remél jobb eredményt a vállalat.
Egyúttal viszont a Facebook Driect megoldástól megválik a vállalat a TechCrunch értesülése szerint, amellyel az eltűnő üzeneteket közvetlenül a célzott ismerősöknek lehetett elküldeni, akik 24 órán keresztül megtekinthették azt, és reagálhattak rá - a funkció egyelőre még elérhető. A vállalat kutatása szerint ugyanis a felhasználók a Direct fiók helyett inkább azt szerették volna, ha a Messengerre érkeznek a reakciók. Kézenfekvő lenne, ha a Facebook a Storiest teljesen inkább az 1,3 milliárdos havi felhasználóval rendelkező Messenger üzenetekbe vezetné be, de a vállalat a TechCrunch-nak adott válasza szerint nem tervez ilyen megoldást.
Facebook Stories for Events Demo
Még több videóA szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
További új bejelentés, hogy a Facebook elindítja a csoportok és események számára szerkeszthető Stories-funkciót is, amely egyfajta privát címkeként fog működni, és az oldalak adminisztrátorai moderálhatják a bejegyzéseket. Ezzel a lehetőséggel például a meetupok vagy az esküvők résztvevői megoszthatnak egymással fényképeket és rövid videókat, amelyek eltűnnek egy napon belül. A funkció a megszokotthoz hasonlóan a Facebook felső sávjában fog megjelenni, de ezt csak a csoport tagjai vagy az eseményen résztvevők látják. Hamarosan pedig már a Lite verzióban is feltűnik a Stories, amely alacsony sávszélességgel működik, és így a fejlődő országokban is egyszerűbben használható. Ez utóbbi nem feltétlenül jó hír azoknak, akik a Lite-ot pont a letisztultsága miatt kedvelik.
Mindezzel a Facebook olyan régióknak és csoportoknak is kedvez - és így növelni tudja felhasználói bázisát -, amelyekre az amerikai tizenévesekre fókuszáló Snapchat eddig nem fordított figyelmet, jegyzi meg a TechCrunch. A csoportoknak szóló különálló Stories megoldással pedig ismét erősíti a cég azoknak a fejlesztéseknek a sorát, amellyel a "jelentőségteljes" közösségek kialakítására törekszik.