:

Szerző: Gálffy Csaba

2017. november 10. 08:50

Frissítve: Lekapcsolja a Harmony Linket a Logitech

Nem újítja meg a Harmony Link által használt titkosítási tanúsítványt a Logitech, inkább lekapcsolja az eszközök által használt online szolgáltatást és működésképtelenné teszi az eszközöket a gyártó. A felhasználók háborognak, a tanulságok megfontolandóak.

Egészen drasztikus eszközhöz nyúl a Logitech, lekapcsolja egyik tömegterméke, a Harmony Link mögötti online infrastruktúrát, ezzel levélnehezékké változtatva a néhány éves modellt. A lépésről nemrég elektronikus levélben tájékoztatta a vásárlókat a gyártó, a felhasználók egyáltalán nem örülnek a hírnek. Az email szerint "a Logitech 2018 március 16-án megszünteti a Harmony Link szolgáltatását és támogatását. Az ön Harmony Link eszköze nem fog működni e dátum után". A levél semmilyen indoklást nem tartalmaz arra vonatkozóan, hogy miért szűnik meg a támogatás és a Harmony Link mögött álló online szolgáltatás, pusztán a tényt közli a vásárlókkal.

logitech_harmony_link_app

Maga a 2011-ben piacra dobott eszköz roppant egyszerűen működött, tulajdonképpen egy okostelefonról és tabletről távirányítható távirányítóról van szó. Az okoseszközök által kiadott parancsot a kis Harmony Link fordította le a szórakoztató elektronika által emészthető infravörös jelre. Ehhez a Linket a helyi Wi-Fi hálózatra kellett csatlakoztatni és olyan helyre (például a tévé előtti kávézóasztalra) tenni, ahonnan rálát a vezérelni kívánt elektronikára. Az eredetileg 100 dolláros eszköz összesen 8 eszközt tudott vezérelni, bemenetként pedig több okostelefont és tabletet is kezel, így a család több tagja is használhatta, az okostelefonos/tabletek appok és a Linkek párosítását pedig a Logitech felhős szolgáltatása végezte el.

A Logitech támogatási fórumán a felhasználók igyekeztek tisztázni a kérdést, erre azonban viszonylag tömör választ kaptak az egyik ügyfélszolgálatostól. A Logi_WillWong néven kommentelő ügyfélszolgálatos szerint "értem, hogy sokatoknak tökéletesen működik a Harmony Link eszköze jelenleg. Azonban egy műszaki tanúsítvány licenc jövő márciusban lejár. Ezt a tanúsítványt nem újítjuk meg, mivel erőforrásainkat a jelenlegi app-alapú távirányítónkra, a Harmony Hubra fókuszáljuk." A választ a napokban kapta fel a Reddit Technology közössége, innen pedig gyorsan körbeszaladt a tech-médiumok között is.

Hamarosan a cég hivatalos állásfoglalást is közzétett, az Ars Technica idézi Rory Dooley-t, a Logitech Harmony divíziójának vezetőjét. Dooley szerint az említett "műszaki tanúsítvány" igazából egy titkosítási tanúsítvány, amely 2018 tavaszán lejár, ezzel (értelemszerűen) biztonsági problémáknak teszi ki a felhasználókat. "A fejlesztést újabb technológiákra fókuszáljuk és ennek következtében nem frissítjük a Harmony Link tanúsítványát. Az érintett vásárlókkal 2017 augusztusában közöltük, hogy ingyenesen Harmony Hubot biztosítunk számukra (ha garanciális az eszköz) vagy kedvezményt adunk a készülék árából (ha garancián túl van a Link)." 

harmony-link-gallery-8

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A Logitech arroganciáját kiválóan illusztrálja, hogy a fórum a szitokszavakhoz hasonlóan cenzúrázza és kitakarja az olyan kifejezéseket is, mint a "class action lawsuit" - ez olyan csoportos pert jelent, amelyet fogyasztók tömegei közösen tudnak a Logitech ellen indítani. Ez népszerű forma az Egyesült Államokban, olyan esetekre különösen alkalmas, amikor egy cég a felhasználókat tömegesen károsítja meg, ilyenkor ez a peres forma lehetővé teszi, hogy egy csoportként panaszolják be a vállalatot.

Termék vagy szolgáltatás?

A fenti probléma a jövőben sokkal gyakrabban előmászik majd: a konzumer elektronika vagy épp az okosotthon-megoldások rengeteg ponton támaszkodnak a gyártók online szolgáltatásaira, ezek nélkül vagy csorbul a funkcionalitás vagy egyenesen használhatatlanná válnak a megvásárolt hardverek.

Egyik megoldás lehet a megkettőzött üzleti modell, amelyben a hardverért fizet a vásárló a beszerzéskor, plusz havi előfizetést fizet az online szolgáltatásért. Ez garantálhatja, hogy az üzleti modell fenntartható és jövedelmező marad sokéves távlatban is, így a gyártók számára megéri fenntartani a kiszolgáló infrastruktúrát, sőt, akár fejleszteni azt. A havidíjas fizetés előnye lehet, hogy így a cégek nem szorulnak rá az adatok monetizálására és/vagy a reklámok közzétételére.

A másik alternatíva a hardverek és a szolgáltatások függetlenítése lenne, vagyis tetszőleges kliens eszközt tetszőleges online szolgáltatásra húzni - nyílt API-kkal, szabványosított protokollokkal ez nem elérhetetlen, ahogy azt a web is kiválóan illusztrálja. Sajnos a világ nem ebbe az irányba tart, a szabványalapú, nyílt web helyett a szűkre szabott gyártói silók dominálnak. Ez az irány a Logitech számára is könnyű kiutat jelenthetett volna pedig: a Harmony Link átállítható lenne egy alternatív szerverre, amelynek üzemeltetését harmadik fél, vagy maguk a felhasználók végezhetnék el.

Frissítés: a Logitech a visszhangot látva gyorsan meggondolta magát az ügyben, és ugyan a Harmony Link lekapcsolása továbbra is tervben van, a cég bejelentése szerint minden érintett felhasználó (garancia státuszától függetlenül) ingyenesen kap egy Harmony Hub eszközt. A Hub nagyjából azonos funkcionalitást kínál, viszont okosotthonos központi vezérlőként is bevethető, nem csak távirányítható távirányítóként.

Eleged van az eltérő környezetekből és az inkonzisztens build eredményekből? Frusztrál, hogy órákat kell töltened új fejlesztői környezetek beállításával? Többek között erről is szó lesz az AWS hazai online meetup-sorozatának negyedik, december 12-i állomásán.

a címlapról

fab

0

Nem adhatja el a gyárait az Intel

2024. november 28. 12:39

A cégnek juttatott állami támogatás feltétele, hogy a vállalat többségi tulajdonos maradjon a gyártó leányvállalatban.