:

Szerző: Asztalos Olivér

2017. október 17. 16:36

Stabilan növekszik az IT-költés Nyugat-Európában

Az IDC szerint ez az évtizedforduló elejéig nem is fog változni, 2021 végéig folyamatos növekedés várható a régióban.

Az idei évre 453,8 milliárd dolláros IT-költéssel számol a nyugat-európai régióban az IDC. Az összeg 2,7 százalékkal múlná felül a tavalyi értéket, amely növekedési tempót a piackutató elvárása szerint az évtizedforduló elejéig tartani fogja a piac, az IDC 2021 végéig 2 százalékos átlagos éves növekedési ütemmel (CAGR) kalkulál. Ennek hátterében több jelenség áll, a piackutató a különféle AR/VR megoldások mellett a mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztéseket, a robotikát, a 3D nyomtatást, illetve az IoT-t is a katalizátorok közé sorolja.

Az IDC szerint a nyugat-európai IT-költések idei kimutatásában a konzumer piac, a bankok, illetve összeszerelés alapú gyártás (pl. autógyártás) lesz a legfajsúlyosabb, ezek a vertikális piacok költik a legtöbbet különféle IT termékekre, amely a teljes összeg nagyjából harmadát teszi ki. A legnagyobb növekedést produkáló piacok ezektől eltérnek, az IDC előrejelzése alapján idén a kiskereskedelem, a professzionális szolgáltatások, valamint a telekommunikáció költései ugranak meg legnagyobb mértékben, jelen állás szerint pedig ez 2018-ban sem változik majd.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hosszabb távon, a 2017-2021-es intervallumot nézve vegyes a kép, ezen öt éves ciklusban a professzionális szolgáltatások, a kiskereskedelem, illetve a folyamatelvű gyártás (étel, ital, stb.) generálja majd a legnagyobb növekedési ütemet. Mindezt a digitalizációnak tulajdonítja az IDC, melynek ösvényére egyre több tradicionális vállalat lép át.

A folyamatnak mind a vállalatok, mind pedig azok ügyfelei nyertesei lehetnek. Amely cégek ugyanis jól és gyorsan aknázzák ki az új technológiák nyújtotta lehetőségeket, előnybe kerülhetnek riválisaikkal szemben, miközben ügyfeleik személyre szabottabb, igényeikhez jobban passzoló termékeket és/vagy szolgáltatásokat kaphatnak.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról