:

Szerző: Hlács Ferenc

2017. október 10. 15:17

Partnerségre lép a VCC Live és az OTP Mobil

A stratégiai összeborulással a két cég egybecsomagolja fizetési szolgáltatásait.

Együttműködésre lép az OTP Mobil és a VCC Live virtuális ügyfélszolgálati platform, a stratégiai partnerség keretei között a két vállalat lényegében megosztja egymással ügyfélkörét: ha a két szolgáltató közül bármelyik kapcsolatban áll egy adott céggel, akkor az gyorsan, egyszerűen bővítheti repertoárját akár az OTP-leány one-click payment megoldásával, akár a VCC contact center szolgáltatásával, minimális fejlesztési és adminisztrációs terhek mellett.

Az OTP Mobil itthon jól ismert névnek számít, hiszen a legnagyobb hazai bank fintech cégéhez fűződik a mobilfizetésre is alkalmas Simple app, illetve a hasonló nevű, 2015-ben indult SimplePay online fizetési rendszer is. A VCC Live neve viszont talán nem hangzik mindenkinek olyan ismerősen: egy contact center megoldásokat szállító vállalatról van szó, amelyenek technológiáját mára mintegy 35 országban használják. A korábban Virtual Call Center néven futó vállalat tehát lényegében felhős call center hátteret biztosít a telefonos tevékenységeket folytató cégek, intézmények számára. A szoftvercsomagban a többcsatornás, akár ezer operátoros call centereket is kezelő ügyféltámogatási megoldások mellett a sales feladatok könnyítését célzó prediktív tárcsázó, illetve követéskezelési funkciók is vannak.

Utóbbi csokorba tartozik a telefonhíváson keresztül lebonyolítható bankkártyás fizetés is. A szolgáltatás VCC Live Pay névre hallgat, azzal telefonbeszélgetés közben, az operátor közreműködésével indítható a kártyás fizetés, amelynek során a VCC közvetlenül a pénzügyi partner felé továbbítja a fizetéshez szükséges adatokat - ezzel a kifizetett szolgáltatás vagy termék azonnal aktiválható vagy feladható.

A folyamat aránylag egyszerű, az operátor telefonon ajánl valamilyen terméket, szolgáltatást az ügyfélnek, akivel a feltételekről és az összegről való megegyezést követően hangalapú szerződést köt. Az ügyfél ezután a kártyaadatokat a telefon nyomógombjai segítségével tudja megadni, külön app telepítése nélkül - ezekhez az operátor nem fér hozzá, csupán a folyamatot látja és a végkimenetelt ellenőrzi. Ha az adatokat rendszer elfogadta, továbbítja a fizetéshez kötődő információkat a kártyaelfogadó fél felé a payment gateway-en keresztül.

A bank ezután ellenőrzi a fizetési adatok hitelességét, majd levonja az ügyféltől az adott összeget, amelyet továbbít a szolgáltatónak. A tranzakció sikerességéről aztán az operátor visszajelzést küld. Ezután a cég már aktiválhatja is az adott szolgáltatást vagy kezdheti csomagolni a vásárolt terméket. A megoldás persze nem csak új vásárlásnál, szerződéskötésnél működik, azzal szerződések hosszabbíthatók, előfizetések indíthatók, egyenlegek tölthetők fel vagy akár újra is aktiválhatók különböző szolgáltatások.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY!

Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

Hello, itt az idei SYSADMINDAY! Szabadtéri helyszínen idén is megrendezzük a hazai Sysadmindayt. Melós hónapok után ez egy jó lehetőség, hogy találkozzunk barátokkal, kollégákkal.

A telefonos megoldás előnyeit, szemben mondjuk egy webshop felületével, a VCC az ügyféllel fennálló valós idejű kapcsolatban látja, amelyen keresztül könnyebb feltérképezni az ügyféligényeket, azonnal megválaszolni a felmerülő kérdéseket, kifogásokat. Mindezek mellett a cég szerint a vásárlási motiváció is beszéd közben, illetve közvetlenül utána a legmagasabb - különösen figyelembe véve, hogy a call centereket sokszor rögtön egy hirdetést megnézése vagy meghallgatása után hívják fel, mikor az ügyfél még a reklám hatása alatt áll. A VCC infrastruktúrája a szegmensben elvárható módon megfelel a PCI DSS magas szintű biztonsági követelményeinek, illetve az öt legnagyobb kártyatársaság biztonsági tanúsítványát is megkapta - a csavar pedig a történetben az, hogy ezzel a tanúsítvánnyal nem kell rendelkeznie az VCC-t használó szervezetnek, az ügyfélszolgálatnak.

Az OTP Mobillal való együttműködéssel a két cég technológiái már egy füst alatt, integráltan elérhetők, egy kombinált, teljes körű fizetési megoldásként. Az együttműködéshez mindkét cég nagy reményeket fűz, a VCC elsősorban az OTP leánycégének nagy hazai elérésének örülhet, idén tavaszi adatok szerint a kereskedőket szóló SimplePay fizetési rendszer 1700 szerződött ügyfelet, illetve 2400 webshopot tudhat magáénak, ráadásul 2017 első hónapjában kitermelte tavalyi bevételének 326 százalékát. De az OTP Mobil is jól járhat a VCC hangalapú szolgáltatásával, hiszen a Live Pay 2016-os elindulása óta a cég ügyfeleinek mintegy 30 százaléka kezdte azt használni a telefonbeszélgetések alatti fizetéshez.

A K8s annyira meghatározó technológia, hogy kis túlzással szinte az összes IT-szakemberre nézve karrier-releváns.

a címlapról

jogsértés

39

Bajban lehet az X az EU-ban

2024. július 12. 13:21

A Bizottság előzetes döntéshozatali eljárása szerint a közösségi platform működése több ponton is törvénysértő.