Aláírta a Spotify és a Warner a több évre szóló megállapodást
Már csak a Warner hiányzott a nagy lemezkiadókkal kötött licenc-megállapodások megújításai közül a Spotify számára. Ez azt jelentheti, hogy minden rendben halad a közelgő tőzsdei rajthoz.
Sikerült megújítania a Spotify streaming szolgáltatónak a Warner Music kiadóval a következő évekről szóló licenc-megállapodást - jelentette be a Warner Music Group. Ez volt a nagy kiadók közül az utolsó, amellyel eddig még nem zárta le a streaming cég a tárgyalásokat - áprilisban írta alá a szerződést a Universal Music és a Merlin, előző hónapban pedig a Sony. Ezek azok a megállapodások, amelyek hosszú távon biztosítják Spotify számára a tartalmat, ami az egyik kulcsfontosságú tényező a folyamatosan biztosítható tartalom, és így a jövőbeli tőzsdére lépés érdekében.
Arról semmit nem árult el a két cég a közleményben, hogy pontosan mit tartalmaz a szerződés. Feltételezhetően a sablont az jelentette, amelyet a Universalnak sikerült korábban kialkudnia - ez alapján a fontosabb új albumokat az ingyenes felhasználói csomagot választók nem hallgathatják meg rögtön, a prémium előfizetők két hétig exkluzivitást fognak élvezni. Korábban a Spotify egyáltalán nem élt ezzel a módszerrel az Apple Music-kal vagy a Tidallal ellentétben, de mint mi is írtunk róla, a nagy lemezkiadókkal folytatott licencmegújítások miatt elkerülhetetlen volt egy ilyen feltétel beemelése. A prémium előfizetőkre építő üzleti modell ugyanis jövedelmezőbb a kiadók és a zenészek számára, annak ellenére, hogy a Spotify a konkurenseknél összességében több felhasználóval rendelkezik. A legutóbbi adatok szerint a Spotify-nak több mint 120 millió aktív felhasználója és ebből 50 millió prémium előfizetője van, míg az Apple Music (a próbaidőszakot követően) csak előfizetéssel érhető el, és így összesen 20 millió felhasználót tart számon.
A RIAA felmérése szerint 2016-ban az Apple fizetett jobban az alkotóknak
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A kiadókkal kötött szerződések sokba kerülnek a Spotify-nak, de valószínűleg hosszú távon kifizetődő a stratégia, amit az is bizonyít, hogy újra növekedésnek indult a zenei piac az utóbbi években, ami feltételezhetően a streaming terjedésének köszönhető. A több évre szóló szerződések jobb feltételeket biztosítanak a jogdíjak kifizetéséhez, és garantálják a kiadók hűségét a svéd streaming cég felé. Korábban a Recode írt arról, hogy a Spotify a következő néhány évben összesen 2 milliárd eurót fog fizetni a lemezkiadóknak, azokon az összegeken felül, amelyet a streaming cég a meghallgatott számok után fizet.
A prémium csomag vonzóvá tétele a felhasználók felé, akár az exkluzív albumokkal, akár a veszteségmentes zenével, továbbá a kiadókkal kötött hosszú távú megállapodások mind fontosak a tőzsdére lépés szempontjából, hogy megalapozzák a befektetők bizalmát a streaming cég felé. Korábban felmerült, hogy a Spotify IPO nélkül szeretne tőzsdére lépni, bár a SEC még vizsgálja, hogy a cég megteheti-e ezt. A tőzsdei bevezetés legkorábban év végén, de valószínűleg inkább jövő év elején várható az elemzők szerint, a Spotify viszont nem közölt terveket ezzel kapcsolatban.