A digitálisan eltöltött időben tízből hét perc mobilos
Egy friss statisztika szerint az azonnali üzenetküldés hirdeti leginkább a mobil elsődlegességét, de egyre több területen kezd az okostelefon fontos szerepet betölteni.
Tízből hét percet már a mobilok (és tabletek) vesznek el a digitálisan eltöltött időből az amerikai comScore júniusi MMX Multi-Platform felmérése szerint, és ezen belül is vannak olyan területek, amelynek mobilos használata jelentősen kiemelkedik a többi közül - írja a comScore blogja. A cég az elemzést 14 országban végezte, köztük az Egyesült Államokban, Kínában, az Egyesült Királyságban, Franciaországban és Olaszországban, de a fejlődő országok sem maradtak ki (Magyarország nem szerepelt a célországok között). Az összesítés szerint minden vizsgált területen a mobilos arány 40 százalék fölötti értéket ért el.
Legfőképp az azonnali üzenetküldő eszközök azok, amelyeket a felhasználók elsődlegesen az okostelefonjukról nyitnak meg, méghozzá 98 százalékuk. Ahogy az arányból is látszik, a "mobilizáció" viszonylag kiegyenlített ezen a területen, így minden vizsgált országban egyformán a mobilos üzenetküldés a népszerű. Ugyanez az alacsony szórás jellemző a közösségi média és a játékok területére is, ahol az arány valamennyivel alacsonyabb, de még mindig nyolcvan százalék feletti (82-85 százalékos). "Az azonnali üzenetküldés és a közösségi média terjeszkedik leginkább mobilon, mivel a felhasználók ezen a piacon következesen a hordozható eszközökre támaszkodnak, úgy mint a folyamatos jelenlétet biztosító kommunikációs médiára." - teszi hozzá a comScore.
A játékoknak pedig a platformok a "természetes közegei" az elemzőcég szerint, ezért érhette el ez a terület a mobilhasználati rangsorban a harmadik helyet. Időtartamban kifejezve ráadásul ez azt jelenti, hogy ezen a kategórián belül tíz percből több mint nyolc percet a felhasználók inkább mobilos játékkal töltenek más platformok helyett. Korábban az eNET online videojátékos kutatása kapcsán említettük a magyar használati adatokat is, mely szerint a 82 százalékos nemzetközi mobilhasználati preferenciához képest a magyaroknak csak 56 százaléka szokott okostelefonon is játszani a laptopok, asztali gépek és a tabletek mellett.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Még a munkakeresés is megközelíti az első három helyezettet a 78 százalékos mobilhasználati aránnyal, de ezen belül már nagyobb szóródás jellemző az országok között. A "tranzakciós kategóriák" mobilos népszerűsége pedig teljesen eltér országok szerint - arra a kutatás ingyenes bemutatója nem tér ki, hogy melyik földrajzi régióban milyen arányt ér el a mobilos fizetés népszerűsége, de mivel a vizsgálatban az amerikai és a kínai felhasználók is részt vettek, ezért a legmagasabb értékekről lehetnek sejtéseink.
A legalacsonyabb szintet a mobilbankolás érte el 40 százalékkal, amelyet az utazás követ 47 százalékkal és a kereskedelem 59 százalékkal. "A tranzakciós kategóriák szignifikáns különbségeket mutatnak a piacok között, kiemelik, hogy a kényelem hogyan párosul a mobilos biztonsággal és más felhasználói élményt segítő tényezőkkel ezeken az eszközökön, amelyek potenciálisan gátolhatják a növekedést ezeken a kategóriákon belül néhány régióban" - fogalmazza meg a comScore. Ezek azok a területek, amelyeken még jelentős változásokra és növekedésre lehet számítani a következő években a mobilos szolgáltatásokkal kapcsolatban.
Metodológia
Az MMX Multi-Platform a comScore terméke, amelyen keresztül 300 ezer digitális médiacsatorna felmérést végzi, tekintettel a közönség méretére, a demográfiai összetételre, az olvasói elköteleződésre és a teljesítményre. A cég ezen a platformon keresztül vizsgálta 14 ország piacát 2017 júniusában, köztük Argentínát, Brazíliát, Kanadát, Kínát, Franciaországot, Németországot, Indiát, Indonéziát, Olaszországot, Mexikót, Malajziát, Spanyolországot, az Egyesült Királyságot és az Egyesült Államokat. Jelen kutatás arra fókuszált, hogy a vizsgált országokban mennyire jelentős a mobilhasználat más platformokkal szemben az azonnali üzenetküldés, a közösségi média, a játékok, a munkakeresés, a kereskedelem, az utazás és a bankolás területén. Az eredmények reprezentativitásával kapcsolatban az elemzőcég nem közölt részletes adatot, de ebben az esetben nem online kérdőíves felmérésről, hanem egy konkrét platform által mért használati adatokról van szó.