Szerző: Gálffy Csaba

2017. augusztus 2. 17:18

Jól halad a LogMeIn-GoTo integráció

Közzétette friss negyedéves jelentését a LogMeIn, a hazai alapítású globális szoftverfejlesztő cég. A GoTo-egyesülést emésztő cég már újabb felvásárlást is bejelentett.

Óriásira nőtt a LogMeIn a gigaegyesülés után - a cég most tette közzé a felvásárlás lezárultát követő első teljes negyedéves jelentését. Eszerint a Citrix GoTo üzletágával egyesülő, hazai alapítású LogMeIn már 257 millió dolláros bevételt generált a negyedévben (szemben az egy évvel ezelőtti 83 millióval). A profit még messzebb van azért, a cég jelképes, 300 ezer dolláros adózott nyereséget könyvelt el, betudhatóan a különböző egyszeri tételeknek - ettől megtisztítva azért nagyon erős, 54 milliós profitot számolt volna el a cég.

A kombinált vállalat bevételének 55 százalékát a webes konferencia-szolgáltatások, a Join.me, a GoToMeeting, az OpenVoice és a Grasshopper adják, 28 százalékot a felhős identitás-menedzsment (LogMeIn Pro, GoToMyPC, LastPass), 17 százalékot pedig a távoli támogatási megoldások (Rescue, GoToAssist, Boldchat) képez - a korábbiaktól eltérően a cég most nem közölte, hogy ezek egyenként hogyan teljesítettek.

Van itt szinergia!

Az egyesülést követő integráció alakulásáról is beszélt Bill Wagner elnök-vezérigazgató és néhány biztató adatot is elejtett a befektetők és elemzők örömére. Ilyen például, hogy már az értékesítők 90 százalékának sikerült az egyesített portfólióból keresztértékesítést zárnia, vagyis olyan csomagot eladnia, amiben a GoTo és a régi LogMeIn termékei egyaránt szerepelnek. Szintén biztatóan halad az előfizetések konverziója: míg a GoTo ügyfelek jellemzően havi előfizetést vásároltak, a LogMeIn éves csomagokat értékesített, ez utóbbira áll át most az egyesített cég. Úgy tűnik sikeresen, az értékesítőkön át kötött tranzakciók 90 százaléka már éves - a webes önkiszolgáló felületen viszont 40 százalékos ez az arány.

És ha már a mérőszámoknál tartunk: az egyesülés előtt a LogMeIn úgy tájékoztatta a befektetőket, hogy minimum 100 millió dolláros szinergiát vár két éven belül a két cég összeolvadásától. A friss üzleti adatok alapján ebből 90 millió már az első éven belül összejön - a végső eredmény így jóval meghaladhatja az eredeti várakozásokat. A "szinergia" itt egyébként új értékesítéseket és költségcsökkentést együtt jelent, például sokat sikerült spórolni bizonyos kulcsfontosságú fejlesztések átmozgatásával az alacsonyabb költségszintet jelentő karlsruhei és budapesti fejlesztőközpontokba, de fontos tényező a marketingmix finomhangolása is - ez utóbbi hozta össze a megtakarítás 45 százalékát.

Új stratégia a láthatáron

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég

Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Introvertáltak az IT-ban: a hard skill nem elég Már nem elég zárkózott zseninek lenni, aki egyedül old meg problémákat. Az 53. kraftie adásban az introverzióról beszélgettünk.

Az elemzői konferenciahíváson Wagner belengette, hogy hamarosan új, átfogó stratégiával jelentkezik a cég, amely hosszabb távon is kirajzolja majd, hogy milyen pályát kíván a cég bejárni. Előbb nyilván az integrációs feladatok lezárása (vagy legalábbis célegyenesbe állítása) kapta a fókuszt, de a december 19-i elemzői napra már kész tervekkel érkezik a cég vezetése, amely vázolja majd, hogy a különböző termékvonalak és szolgáltatások hogyan állnak össze valami egységes egésszé és a központi kompetenciákon túl milyen szomszédos piacokat kíván megtámadni a vállalat.

Nem új, hanem inkább a meglévő kompetenciákhoz fűződik viszont a héten bejelentett felvásárlás: a LogMeIn mintegy 45 millió dollárért felvásárolta a Nanorep izraeli startupot. Ez a cég kimondottan chatbotokra specializálódik, így abszolút illeszkedik a LogMeIn nemrég indított Bold360 nevű digitális ügyfélkapcsolati rendszeréhez, amelynek része lesz hamarosan.

a címlapról