A Facebook alkalmazásai vezetik a mobilos letöltéseket
Közölte a SensorTower mobilapp elemző cég az idei második negyedév nem játékos mobilalkalmazásokra vonatkozó adatait. Ezek alapján a Facebookhoz tartozó mobilappokat tölti le a legtöbb okostelefonos felhasználó. A Netflixnek pedig nem csak a felhasználószáma nőtt, de a mobilos bevételei is.
Jelentős mértékben, 56 százalékkal 2,43 milliárd dollárra nőtt a nem játékokra vonatkozó appon belüli vásárlásokból és előfizetésekből származó 2017-es második negyedéves bevétel az előző év azonos időszakához képest a SensorTower mobilappokat letöltés és bevétel alapján elemző Store Intelligence rendszerének adatai szerint. Az összegből 52 százalékos növekedéssel 1,9 milliárd dollárt tesznek ki az App Store-ból és 72 százalékkal, 506 millió dollárra nőttek a Google Playből származó bevételek. Az Apple alkalmazásboltja azonban még mindig jelentősen több bevételt eredményez a kevesebb számú és lassabban növekedő alkalmazásletöltéssel, ugyanis az App Store-ból letöltött 4,6 milliárd app csak 3 százalékos emelkedést jelent, a Google Play 18 százalékos emelkedést mutató 8,6 milliárdos letöltéséhez viszonyítva.
Alkalmazásletöltések szempontjából a WhatsApp vezeti a világszintű (nem játékokra vonatkozó) listát és az App Store letöltéseit, míg a Google Play-ben ez csak a második helyre csúszott. Az androidos telefonokra a Facebook kliensappot töltöttek le a legtöbben, amely a globális listában így a második helyet szerezte meg, az App Store-ban pedig csak negyedik - ezek az adatok magukban foglalják a például Indiában nagyon népszerű Facebook Lite letöltéseit is. A harmadik helyen egységesen mindenhol a Messenger áll, az Instagram pedig a 4-5. helyen, tehát lényegében Zuckerberg birodalma uralja a letöltéseket - kivéve az App Store-ban második helyre bekerülő YouTube-ot. A listák dobogós helyeiről például a Snapchat, a SHAREit, az Uber, az UC Browser, a WeChat és a Bitmoji csúszott le.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Bevételszerzés szempontjából egészen más képet mutat a lista, a világszintű és az App Store lista első helyét is a Netflix szerezte meg. A cég múlt héten adta ki legutóbbi pénzügyi negyedéves jelentését, melyből szintén lehetett látni a hatalmas méretű 5,2 milliós felhasználói szám növekedést. A Netflix mobilos bevételei ezzel párhuzamosan elképesztő mértékben emelkedtek, a 153 millió dolláros bevétel ugyanis 233 százalékos növekedést jelent évről-évre, ami messze kiemeli a sorozatnézős streaming appot a többi közül. Ebből pedig a SensorTower szerint az is látszik, hogy a Netflix mobilos bevétele hangsúlyosan nő a nem mobil platformokból származó összegek mellett. Az amerikai konkurens Hulu bevétele ehhez képest például "csak" 22 százalékkal lett több a negyedév során az előző évhez képest.
A Netflix mellett még a randizós Tinder app, az üzenetküldésre és hívásokra használható LINE, továbbá a Pandora zenestreaming alkalmazás versenyez egymással 2-4. helyeken. Emellett a Google Drive alkalmazás bevételnövekedése is szembeötlő, a Google Play-en a negyedév során az első helyet szerezte meg, és így a globális listán is a 9. helyről az 5. helyre került a nem játékos appok bevételek szerinti listájában.