Két év alatt duplázlódhat a leszállított OLED panelek forgalma
Jövőre már a tavalyi érték duplájával kalkulálnak piackutatók, ezt pedig elsőként lovagolná meg a Samsung.
Az évtizedfordulóig jelentősen megnőhet az OLED panelek forgalma - közli az IHS Technology friss piackutatására hivatkozva az EE Times. Míg tavaly körülbelül 15 milliárd dollár forgalmat generáltak az OLED-ek, addig 2018-ban már ennek duplájára, körülbelül 30 milliárdra számítanak az IHS elemzői. A katalizátor természetesen az okostelefon lehet, nagyjából 90 százalékban ezek a termékek felelnek majd a bevételért, miközben az OLED TV-k "harapása" viszonylag szerény marad.
Az idei évre már jelentős növekedéssel kalkulál az IHS, az panelekből származó bevétel az év végére elérheti a 25 milliárd dollárt, ami 63 százalékos javulás lenne a tavaly mért összeghez képest. Mindez a már említett okostelefonos növekedésre, azon belül is valószínűleg az ősszel érkező vadiúj iPhone-ra vezethető vissza, hisz már tényként kezelhető, hogy az Apple végre meglépi az OLED-es átállást. Nagyrészt ennek hála a tavaly okostelefonos OLED-ekből befolyt körülbelül 13 milliárdos összeg 22 milliárdra nőhet, ami annak fényében nem meglepő, hogy az Apple negyedévente több tízmillió iPhone-t értékesít.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A második legnagyobb OLED fogyasztónak tekinthető TV-piaci ezzel szemben valamivel szerényebb, de határozott növekedést produkál, a tavaly leszállított 890 000 darab panel heyett az idei évre már 1,5 millió darabbal kalkulál az IHS, optimális esetben pedig a növekedés üteme 2019-ig megmaradhat, amivel 4 millió darab magasságába nőhet a OLED paneles TV-k száma. A várhatóan felszökő igényeken felbuzdulva a Samsung új gyár építését fontolgatja. Az A5 névre hallgató üzem 2019-ben kezdheti meg a termelést igen magas, havi 180-270 000 paneles kapacitással, ami a jelenlegi mezőnyben a legnagyobbnak számítana.