SoundCloud: masszív elbocsátásokkal mentenék a céget
Masszív költségcsökkentésre kényszerül a SoundCloud, ennek megfelelően látványos elbocsátási hullámot jelentett be, a munkavállalók 40 százalékától szabadul meg rövid időn belül a cég.
Az életben maradásért folytat küzdelmet a SoundCloud, a streaming szolgáltatás ezért gyors ütemben kirúgja a munkavállalók 40 százalékát - tudta meg a Bloomberg. A lépéstől a cég azt várja, hogy rövid távon stabilizálódnak a pénzügyek, fenntarthatóvá válik a cég és idővel újra a növekedésre tud majd koncentrálni. A pénzügyi problémák nem új keletűek, a cég még márciusban jelentette be, hogy 70 millió dolláros hitelkeretet nyitott, miután egy újabb tőkebevonási kör kudarcot vallott - nem sikerült meggyőzni a kockázati befektetőket a cég növekedési potenciáljáról.
"Biztosítanunk kell az utat a hosszú távú, független siker felé" - mondja Alex Ljung, a cég társalapítója és CEO-ja a SoundCloud blogon publikált posztban. A döntés értelmében a 420 alkalmazottból 173-at elbocsát a cég, a szervezetet pedig összesen két irodára redukálja - egy Berlinben, egy pedig New Yorkban található, a londoni és kaliforniai jelenlétet megszünteti a SoundCloud. Nem minden tragikus a történetben: a SoundCloud az alapító szerint az elmúlt 12 hónapban meg tudta duplázni a bevételét, de úgy tűnik ez sem tudta helyreállítani a pénzügyi egyensúlyt, ezért kellett végül behúzni a vészféket.
SoundCloud - volt benne potenciál
A SoundCloud az egyik korai zenei streaming szolgáltatás volt, amely elsősorban felhasználók által generált tartalom (user generated content) felé pozicionálta magát, kiadóplatform formájában. Emiatt a cég szinte kult státusznak örvendett egy bizonyos ponton: szerepet játszott az új zenei tehetségek felfedezésében, több nagy előadó pedig itt tesztelte először kiadás előtti anyagait. Szinte mellékhatásként a platform komoly szerepet játszott a podcastok terjedésében is, a formátum hajnalán az egyik legjobb megoldás volt az online (és mobilos) podcast-hosztingra - ezt a Wired-profilt érdemes fellapozni, ha valakit mélyebben érdekel a vállalkozás érdekes története.
(forrás)
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A cég azonban a népszerűséget és a kult státuszt nem tudta pénzre váltani a mai napig, aminek köze lehet a SoundCloud által választott üzleti modellhez is: a tartalom túlnyomó része szabadon, ingyenesen elérhető, a tavaly bevezetett fizetős tartalom pedig nem aratott kirobbanó sikert. A platform használatáért és fenntartásáért a tartalom létrehozói fizetnek, ők pedig a népes hallgatósághoz képest túl kevesen vannak ahhoz, hogy pénzügyileg is sikeres legyen a cég. Pedig a szolgáltatásnak mintegy 175 millió egyéni hallgatója van, köszönhetően a hatalmas zenei archívumnak, a lassan évtizedes hatalmas gyűjtemény és a folyamatosan érkező friss tartalom életben tartja a platform iránti érdeklődést.
Az alapítók megfontolták már korábban, hogy ha a SoundCloud önmagában nem is, egy nagyobb platform részeként sikeres lehet, így folyt már tárgyalás a Spotify-jal és a Twitterrel is a szolgáltatás eladásáról, de mindkét tárgyalás kútba esett végül.