A blade és a rack kell, a torony nem a hazai szerverpiacon
Míg blade és rack kiszolgálókat viszik, addig a tornyok iránti kereslet tovább csökkent.
A hazai IDC összesített eredmény alapján stagnált a hazai szerverpiac az idei első negyedévben, részletesebb bontásban nézve viszont történtek változások. A blade kiszolgálók iránti igény kisebb, 11,5 százalékos növekedést mutatott, amivel szerény 399 darabra nőtt az értékesített termékek darabszáma, amihez 3,26 millió dolláros (kb. 887 millió HUF) forgalom társult. Ennél jobban mentek a rack szerverek, az egy évvel korábban értékesített 1400 darabot sikerült határozottan, 20,9 százalékkal felülmúlni, az így eladott 1692 darab kiszolgáló pedig összesen 8,38 millió dolláros (kb. 2,28 milliárd HUF) bevételt hozott a gyártóknak, hála a növekvő kormányzati megrendeléseknek.
Az idei első negyedévben sem mentek jól a belépőszintet jelentő toronyszerverek, az egy éve eladott 1570 darab helyett csak 1141 darab fogyott, amely 27,3 százalékos csökkenést jelentett. Ezzel együtt természetesen a forgalom is csökkent, míg egy évvel korábban 2,08 millió dollárt hoztak a konyhára a tornyok, addig az idei év elején csak 1,52 millió dollár (413 millió forint) bevételt generáltak. A hónapok óta látszó tendenciának két oka lehet: a torony kiszolgálók jellemzően a kisebb kkv-k választják költséghatékony megoldásként, a felhős szolgáltatások terjedésével azonban egyre többen fizetnek elő valamilyen publikus szolgáltatásra, ily módon megtakarítva az egyszeri beruházást és az üzemeltetés költségét.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Emellett a belépő szintű (általában irodai fájlszerverként használt) konfigurációk elfogytak a polcokról, a gyártók ugyanis előszeretettel használják fel piacszerzésre a legolcsóbb kiszolgálókat, amelyek emiatt csak ideig-óráig vannak a kínálatban, hogy feltornásszák az értékesített darabszámokat. A gyártói top 5-öt (betűrendben) a Dell-Fujitsu-HPE-Huawei-Lenovo fogat alkotja (részletesebb bontást a piackutató fizetős ügyfelei érhetnek el).
Mindent összevetve az értékesített darabszám 3320-ról 2,4 százalékkal 3237 darabra csökkent, miközben a bevétel 12,7 millió dollárról 3,86 százalékkal 13,19 millióra (3,59 milliárd forint) nőtt.