Frissítve: Átszervezi az értékesítést a Microsoft
Masszív leépítésekkel nyitja az üzleti évet a Microsoft. Az átszervezés a belsős információk szerint elsősorban az értékesítéssel foglalkozó divíziót érinti majd, ahogy a cég fokozatosan a felhős technológiák felé mozdul.
Július 1-gyel kezdődik minden évben a Microsoft üzleti éve, így sokszor ide időzíti a cég a jelentős átalakításokat. Több üzleti lap egybevágó információi szerint idén sem lesz másképp, a küszöbön álló drámai szervezeti átalakítás július 1-gyel (pontosabban hétfőtől, július 3-tól) lép érvénybe. A rendelkezésre álló nem publikus információk szerint az átszervezés elsősorban az értékesítést érinti, a kimondott cél pedig fókuszba állítani a felhős termékeket és szolgáltatásokat.
A leépítésekről egyelőre megoszlanak az információk, a ZDnet érdesülései szerint a közvetlenül kirúgott emberek száma nem lesz látványos, a legtöbb érintettet inkább áthelyezi a cég, plusz bizonyos pozíciókat a munkavállalók fokozatos továbbállásával szüntet meg. A TechCrunch ezzel ellentétben sokezres potenciális elbocsátási hullámot emleget a globális szervezetben. Szintén utóbbi lap állítja, hogy a nagyvállalati és a kkv-s értékesítést valamilyen formában szervezeti szinten is egyesíti majd a Microsoft.
A Microsoft értékesítési divíziója egyébként mindig roppant kényes: a cég ugyanis egyszerre támaszkodik saját sales csapatára, amely a legnagyobb szervezeti egység a vállalaton belül és a külső partnerek viszonteladói munkájára. A kényes egyensúlyra a cég mindig nagyon vigyázott és igyekszik elkerülni, hogy a partnerek lábujjára lépjen a saját sales erősítése közben. Emiatt egyébként a felhős fókusznak megfelelően a cég a Cloud Solution Provider partnerprogramba is igyekszik minél több céget behúzni.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Nem ez lenne egyébként az első komolyabb elbocsátási hullám a Microsoft közelmúltjában, tavaly év közepén hivatalosan 2850 alkalmazottat rúgott ki a cég és ebben csak az FTE (full time equivalent) munkavállalók vannak benne, a tömegével alkalmazott szerződésesek nincsenek is benne. Ezt a hullámot néhány hónappal előzte meg egy 1850 fős kiigazítás, ezeket pedig szeptemberben követte egy kisebb, a Skype-ot érintő újabb elbocsátás-sorozat.
A bennfentesek szerint az értékesítés teljes újraszabása már egy ideje érik a Microsoftnál, a nyitányt pedig Judson Althoff és Jean-Philippe Courtois kinevezése jelentette a sales-szervezet élére, akik ezen a poszton a Microsoft-veterán Kevin Turnert váltották. Althoff kimondott célja már akkor a felhős portfólió fókuszba tolása volt, új eszközökkel: álláspontja szerint az előfizetéses, szolgáltatásként kínált termékeket alapvetően másképp kell értékesíteni, mint a hagyományos dobozos licenceket, a szokásos csomagkapcsolás és diszkontok itt nem működnek, egészen új megközelítés kell - és azt sem rejtette a véka alá, hogy ezt bizony egészen új emberekkel képzeli el.
Frissítés: délután a Microsoft belsős körlevélben be is jelentette az átalakítást szervezeti részét, ami nagyjából egybevág a fent írtakkal, erős a felhős/szolgáltatási fókusz, amit a cég dedikált "customer success unit" csapatokkal segít majd, ezek feladata lesz segíteni a vásárlók felhős átállását - beszállítói függés ugyanis nyilván csak akkor alakul ki, ha a cégek tényleg el is kezdik használni a Microsoft felhőjét. A kkv-s és nagyvállalati értékesítés és a már említett CSU együtt adják az új Enterprise Operating Unit részleget - tehát bizonyos értelemben megvalósult az üzleti értékesítés összevonása. A fejlesztői kapcsolattartásért felelős DX (Developer Experience) helyére jön majd a Commercial Software Engineering csapat, nagyjából hasonló célkitűzéssel: segíteni az ügyfeleket az új technológiák használatában. A leépítésekről a cég egyelőre nem nyilatkozott, ez a következő napokban lehet esedékes.