E-vezérelt céggé alakul Siemens
[Siemens] A Siemens új mércét állít fel az e-business-ben. Heinrich von Pierer elnök-vezérigazgató kedden megnyitotta a Siemens első E-Excellence Központját, fontos mérföldkőhöz érve azon az úton, amelynek célja, hogy a vállalatot rekordidő alatt "e-driven", azaz "e-vezérelt" céggé alakítsa.
"Belefogtunk a világ legnagyobb elektronikus építkezésébe." A váltás koordinálása, menedzsmentje, vagyis az egyetlen átfogó platform megteremtése, a különálló rendszerek egyesítése és egységesítése, minden üzleti folyamat elektronikus integrálása lesz az E-Excellence Központok feladata. A müncheni mellett Szingapúrban és Atlantában is nyitnak ilyen központot.
Az átalakítás nem csak az e-beszerzés és az e-kereskedelem bevezetését jelenti, a cél az, hogy minden üzleti tevékenység a beszerzéstől a marketingig, a fejlesztéstől a kontrollingig, a munkaerő-toborzástól a logisztikáig elektronikus úton történjen. A Siemensnél folyó tevékenységek mintegy 70 százaléka már ma is elektronikus hálózatokon keresztül zajlik, de ezek még többnyire elszigetelt megoldások. A Siemens kezdeti lépésként egymilliárd euró értékű beruházással kívánja beindítani az egyetlen totális rendszerré integrálást. "Internetes vállalatként a Siemens gyorsabb, vevőközelibb és hatékonyabb lesz."
A Siemens élni fog az új rendszer és a technika nyújtotta lehetőségekkel: a dolgozók számára biztosítani kívánják az e-oktatás vagyis az Interneten keresztül történő tanulás lehetőségét, és a már létező ShareNet vállalati tudásbankban a saját tudás összegyűjtését, megosztását és felhasználását. Ennek, illetve az egész e-business programnak természetesen elengedhetetlen feltétele, hogy minden munkatárs elérhesse az intra- és Internetet. Pierer bejelentette, hogy egy éven belül mind a 440 ezer Siemens-alkalmazottnak biztosítják a hozzáférést a belső és külső hálózathoz egyaránt, a gyártóüzemekben például intra- és internetterminálok felállításával.
"Belefogtunk a világ legnagyobb elektronikus építkezésébe." A váltás koordinálása, menedzsmentje, vagyis az egyetlen átfogó platform megteremtése, a különálló rendszerek egyesítése és egységesítése, minden üzleti folyamat elektronikus integrálása lesz az E-Excellence Központok feladata. A müncheni mellett Szingapúrban és Atlantában is nyitnak ilyen központot.
Az átalakítás nem csak az e-beszerzés és az e-kereskedelem bevezetését jelenti, a cél az, hogy minden üzleti tevékenység a beszerzéstől a marketingig, a fejlesztéstől a kontrollingig, a munkaerő-toborzástól a logisztikáig elektronikus úton történjen. A Siemensnél folyó tevékenységek mintegy 70 százaléka már ma is elektronikus hálózatokon keresztül zajlik, de ezek még többnyire elszigetelt megoldások. A Siemens kezdeti lépésként egymilliárd euró értékű beruházással kívánja beindítani az egyetlen totális rendszerré integrálást. "Internetes vállalatként a Siemens gyorsabb, vevőközelibb és hatékonyabb lesz."
A Siemens élni fog az új rendszer és a technika nyújtotta lehetőségekkel: a dolgozók számára biztosítani kívánják az e-oktatás vagyis az Interneten keresztül történő tanulás lehetőségét, és a már létező ShareNet vállalati tudásbankban a saját tudás összegyűjtését, megosztását és felhasználását. Ennek, illetve az egész e-business programnak természetesen elengedhetetlen feltétele, hogy minden munkatárs elérhesse az intra- és Internetet. Pierer bejelentette, hogy egy éven belül mind a 440 ezer Siemens-alkalmazottnak biztosítják a hozzáférést a belső és külső hálózathoz egyaránt, a gyártóüzemekben például intra- és internetterminálok felállításával.