Az Instant Articles a konkurenciát támogatja
Hosszú ideig hanyagolta és bizonytalanságban hagyta a Facebook az Instant Articlest használó kiadókat. A cégek sorban kezdték elhagyni a formátumot, amely előnyök helyett inkább csak hátrányokkal járt. A Facebook a Google AMP és az Apple News támogatásával próbál előre menekülni.
Támogatni kezdi a Facebook-féle Instant Articles a konkurensek hasonló szolgáltatásait, vagyis az egyszerű és gyors mobilwebet ígérő Google AMP-t és az Apple News-t - jelentette be a közösségi háló. A kiadóknak nehézséget okoz, hogy a tartalmakat egyszerre három különböző formátumban kell előállítani, ha a népszerű platformokon jelen akarnak lenni - legalábbis a Facebook arra hivatkozik, hogy ezt a problémát jelezték felé a fejlesztők a a kiadókkal közös együttműködést segítő "Facebook Journalism" projekt találkozóján.
A döntés hátterében azonban ennél valószínűleg több van: a nagyobb kiadók sorban kezdtek kihátrálni az Instant Articles mögül, amely szinte egységes kinézetet adott a különböző híroldalaknak, így nagyon nehézzé tette, hogy aloldalaikat az egyes kiadók megkülönböztessék egymástól. Ráadásul a cikkeket a hírfolyam rangsorolásában kezdték egyre hátrébb szorítani a videós tartalmak, a család és barátok bejegyzései, az Instagramról másolt sztorik pedig tovább csökkentették a jelentőségét az amerikai felhasználóknál a szélső sávban megjelenő hírhedt trendek rovatnak.
Később hiába próbált valamelyest a kiadók kedvében járni a közösségi óriás, az emailes feliratkozási lehetőség, több hirdetés elhelyezése és az adott médium Facebook oldalára mutató "kedvelés" gomb nem állították meg a cégeket az Instant Articles elhagyásától és mellőzésétől - sorban kapcsolta le a használatát például a Bloomberg, a Financial Times, a The Wall Street Journal vagy a Guardian. A The Verge-nek nyilatkozó kiadók szerint a formátum nem hozta a várt bevételeket. Az pedig soha nem volt egyértelmű, hogy az Instant Articles használata hogyan hat az olvasókra, akiktől a a Facebookhoz, Google-höz és Apple-höz tartozó leegyszerűsített mobilos formátum elvágja a kiadókat.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalatok marasztalása érdekében a közösségi óriás újabb fejlesztéssel állt elő, a frissített nyílt forrású SDK-hoz olyan kiegészítést adott, amellyel az Instant Articles mellett a Facebooknál sikeresebb és szélesebb körben használható Google AMP formátum is beköthető - az Apple News "hamarosan" követi, előre nem meghatározott időpontban.
Az SDK az ígéret szerint létrehozza a konkurens szolgáltatásokhoz szükséges markup kódot és közben igazodik a versenytársak formai elemeihez, például betűtípusához és színeihez - ezt már csak le kell másolni, és feltölteni a Google, illetve később az Apple tartalomszerkesztő eszközeibe. Az azonban kétséges, hogy ezzel a lehetőséggel a Facebook képes lesz-e visszacsábítani a már távozott kiadókat, vagy legalább visszatartani a még meglévő partnereket kilépéstől.
A bővítménnyel is ellátott SDK a GitHubon belül érhető el, a leírás pedig a Facebook fejlesztői oldalán olvasható.