A nagy lemezkiadók egyre inkább az internetes értékesítési csatornák felé fordulnak
A BMG közel 100 album és maxilemez anyagát teszi közzé a weben, egy dal letöltéséért 2-3.50 dollárt kell leszurkolni, egy teljes album pedig 10-15 dollárba kerül.
A nagy zenekiadók, mint a Time Warner vagy a BMG saját technológiákon dolgoznak, hogy lehetővé tegyék a zeneanyagok internetes terjesztését és véget tudjanak vetni a Napster-szerű ingyenes filecserélő szolgáltatások virágzásának. A Forrester Research piackutató cég szerint 2005-ig a zenekiadóknak több, mint 3,5 milliárd dollár kárt okoz majd az elektronikus kalózkodás.
A BMG az év végére nem kevesebb, mint 2500 album anyagát szeretné az interneten keresztül letölthetővé tenni. A cég ezen kívül bővíteni szeretné az anyagait értékesítő elektronikus üzletek számát, ezért tárgyalások folynak olyan e-boltokkal, mint a BestBuy.com vagy az Amazon.com. Ezen felül a BMG a negyedik negyedév során be kíván vezetni egy előfizetéses számlázáson alapuló módszert is.
A Time Warner múlt havi bejelentése szerint novembertől a nagy amerikai áruházak (pl. Wal-Mart) weboldalain is elérhetők lesznek a cég által kiadott zenék.
A Media Metrix felmérése szerint a walthami (MA, USA) bejegyzésű Lycos portál a negyedik leglátogatottabb webhely a világon. A Lycos részvényeinek értéke ma 25 centet esett és 50,13 dolláron állapodott meg.