:

Szerző: Hlács Ferenc

2017. április 3. 14:00

Elérte a csúcsot az okostelefon-láz az Egyesült Államokban

Elérte az utóbbi évek tetőpontját és stabilizálódni látszik a felhasználók által az okostelefonokon töltött idő az Egyesült Államokban, ezzel párhuzamosan pedig a piacon még túlélő butatelefonok visszaszorulása is komótosabb lett.

Megnyugodni látszik az okostelefonos médiafogyasztás robbanásszerű növekedése a comScore elemzése szerint az Egyesült Államokban. A telefonos pötyögés a régióban tavaly decemberben ért eddigi csúcsára, ekkor az átlagos, 18. életévüket már betöltött felhasználók 2 órát és 51 percet töltöttek valamilyen tartalomfogyasztással mobileszközükön. Az elemzőcég adatai szerint ezzel 2013 óta közel duplájára nőtt a hasonló készülékekkel összesen eltöltött idő.

Noha egy-egy éven belül megfigyelhető ingadozás a mobilhasználatban, éves szinten stabil növekedésről beszélhetünk, amely tavaly év végével látszik stagnáló értékbe átmenni. Ezzel a piac lassan felnőttkorba lép és visszavesz a kíméletlen növekedési tempóból, így az is láthatóvá válik, a különböző tartalmaknak mekkora területen kell majd osztozniuk. A komótosabbá váló gyarapodás persze nem jelent megállást vagy stagnálást, a szegmens ugyanakkor jóval kiszámíthatóbbá válik.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig

Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.

A mobilkijelzők előtt eltöltött összes idő növekedéséhez persze az okostelefonok folyamatos térnyerése is hozzájárul, utóbbi egyébként a fentiekhez nagyon hasonló görbét ír le. 2016 decemberében a készülékek 81 százalékos penetrációt (tehát telepített bázison mért részesedést) értek el a mobiltelefonok piacán, ugyanakkor csak 2 százalékos növekedés a megelőző évhez képest, szemben például a 2014 és 2015 decembere közötti időszakkal, mikor az eszközök 10 százalékkal növelték piacrészüket. A butatelefonok tehát nem meglepő módon a teljes kiszorulás felé tartanak az Egyesült Államok piacáról. Az általuk uralt 19 százalék persze még ad helyet az okostelefonok terjeszkedésének, ezzel az összes okostelefonozással töltött idő növekedésének is, ez azonban várhatóan egy hosszan elnyúló folyamat lesz.

A legnagyobb tartalomszolgáltatóktól származó adatok alapján a mobileszközök rohamosan felzabálják az asztali számítógépek kijelzői előtt töltött idejét. Míg 2013 végén mintegy 44 százalékkal több látogató érkezett a cégek felületeire asztali eszközökről, tavaly év végén már több mint dupla annyian kattintottak a mobilos érintőkijelzőkre bökve.

A digitális tartalmak fogyasztása a monitorokról ugyanakkor nem csak a kisebb kijelzők felé tolódik, tévén is egyre inkább teret nyernek az olyan OTT megoldások, mint a Netflix, Amazon Video sőt akár a YouTube. Mindezt a platformok közötti átlépés egyszerűsödése is segíti, a felhasználók az egyik eszközön megkezdett videót mára lényegében tetszőleges kijelzőn folytathatják.

a címlapról