Személyre szabhatóvá válik a twitteres ügyfélszolgálat
Üzleti felhasználóknak kedvez a Twitter újonnan bejelentett szolgáltatása. A céges direkt üzenetekben a segítő profilja fog megjelenni, de a Twitterbot is egyéni megjelenést kaphat, így a kettő megkülönböztethetővé válik egymástól.
Úgy látszik, a botok tömeges elterjedése után visszatért a személyesség kérdése, és a Twitter a bevételnövelés érdekében az üzleti felhasználókat igyekszik kiszolgálni új funkciókkal. A mikroblog szolgáltató elkezdte tesztelni azt az API megoldást, amellyel a néhány hónapja elérhetővé vált Twitterbotok és a céges felhasználói fiókokat kezelő ügyfélszolgálatosok profiljai is testreszabhatóvá válnak. Ezzel a megoldással a felhasználók direkt üzenetek váltása közben nem csak azt láthatják, hogy éppen bottal vagy személlyel beszélnek a problémáikról, hanem a segítők arcát és nevét is, a beállításoknak megfelelően.
Az új funkciót először a @TMobileHelp fiók teszteli, amely már évek óta próbálja személyesebbé tenni a válaszüzeneteket, ezért azokba a segítő munkatárs nevét és fényképét egy külön oldallal linkeli. Mostantól az ügyfélszolgálatnak Twitteren keresztül küldött üzenetekben is látható lesz, hogy a választ pontosan ki írta.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Korábban saját kutatási adatokkal is alátámasztotta a Twitter, hogy a felhasználók 77 százaléka sokkal szívesebben kommunikál konkrét személyekhez köthető profilokkal a Twitteren, mint bármely más személytelen formában - a kutatás 2015-ben készült 14 ezer twitterező megkérdezésével, mikor még a botok nem voltak elérhetőek a felületen. A válaszadást 19 százalék úgy indokolta meg, hogy szerinte jobban sikerült a problémáját ilyen formában megoldani, 22 százalék pedig elégedettebbnek érzi magát, ha a probléma megoldásában személyesen segített valaki.
Twitterbotok tavaly november óta hozhatóak létre a felületen (tutorial oldal), és direkt üzenetekben tudnak velük a felhasználók kommunikálni. Amerikában több ismert vállalat kezdte tesztelni a funkciót, úgy mint a Spotify, a Tesco vagy a Pizza Hut. A felhasználók egyszerű kérdéseket tehetnek fel a botoknak, például a megrendelés helyzetéről vagy a követési kód számáról. Mostantól a bot sablonos profilja helyett ennek kinézete is személyre szabhatóvá fog válni a felületen, ha a vállalat igénybe veszi a megoldást.
Egyelőre a testreszabási lehetőségeket tartalmazó, direkt üzenetekhez kapcsolódó API még csak zártkörű bétaverzióban érhető el. A szolgáltatás iránt érdeklődő cégek és az API platformot használni kívánó fejlesztők (B2B szoftverfejlesztők, ügynökségek, márkák és független fejlesztők) külön-külön érdeklődhetnek a Twitternél a további lépésekről.