Egymilliárdot töm az Amazon zsebébe a Snap
Tekintélyes összeget, mintegy egymilliárd dollárt fordít az Amazon szolgáltatásaira a Snap. A vállalat következő öt évben vásárol be az online óriás termékeiből.
Szép summát hagy az Amazonnál a Snap: a vállalat ígérete szerint a következő öt évben nem kevesebb mint egymilliárd dollárt költ majd az online óriás felhős szolgáltatásaira. A nemrég még Snapchat néven futó cég "kicsiben" kezd, idén 50 millió dollárt fordít az Amazon termékeire, majd a költést évről évre lépcsőzetesen növelve 2021-ben már 350 milliót hagy majd a felhős szolgáltatónál.
Bár tekintélyes összegről van szó, annak célja elsősorban a Snap által használt infrastruktúra diverzifikálása, a vállalat ugyanis Google-szolgáltatásokra ugyanebben az időszakban még többet költ majd, egész pontosan az amazonos kiadások dupláját, kétmilliárd dollárt. A cég azonban nem akar egészen a keresőóriásra támaszkodni, hiszen így a potenciálisan felmerülő Google Cloud problémák a teljes szolgáltatására hatással lehetnek. A Snap kiemelte továbbá, nem kizárt, hogy a jövőben saját infrastruktúrát épít - az ötéves időszak elteltével tehát könnyen lehet, hogy mindkét partnerének búcsút int.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A vállalat egyébként nemrég jelentette be hivatalosan tőzsdére vonulását, összesen mintegy 3 milliárd dollár értékben bocsát ki részvényeket. A 158 millió napi aktív felhasználót számláló céget szakértők 20-25 milliárd dollár értékűre becsülik. A szolgáltatás felületén napi szinten 2,5 milliárd üzenetet küldenek a felhasználók, akik átlagban több mint 18-szor néznek rá az appra naponta.
A felhasználói szokásokról az amazonos vásárlásokat taglaló prospektus-kiegészítések - amelyekre a Reuters figyelt fel - is elárulnak néhány érdekes részletet. Az Európán és Észak-Amerikán kívüli bázis például inkább fogyasztja mintsem generálja a tartalmat a szolgáltatásban, köszönhetően a rendelkezésükre álló limitált mobilos sávszélességnek, így könnyebb prédák a Snapchat riválisai számára. Esetükben továbbá az egy napon belüli használat gyakorisága is számottevően visszaesik, miután inkább Wi-Fire csatlakozva használják az alkalmazást - ezt az időt pedig inkább a mások tartalmait felsorakoztató Stories oldal nézegetésével töltik, mint saját képek és üzenetek küldésével.