Együttműködik a Facebook és a MailChimp
Mindenki megkapja a frissítést február 2-ig a MailChimp fiókjához, amellyel Facebook reklámkampányokat indíthat az e-mail menedzselő platform felületéről. Az új integráció használatáért nem kell plusz pénzt fizetni a megszokotthoz képest egyik szolgáltató számára sem.
Együttműködésre lép a Facebook és az e-kereskedelmek levélkampányait menedzselő MailChimp, hogy a marketingesek számára két népszerű szolgáltatást közösen kínáljon: innentől kezdve az e-mail marketing platform felületéről is lehet majd facebookos reklámkampányokat indítani. A megoldást folyamatosan vezeti be a két cég az eddigi felhasználók számára, de az ígéretük szerint február 2-ig mindenkinek frissül majd a profilja - írja a MailChimp hivatalos blogja.
Az e-mail platform szerint ezzel a megoldással egyaránt növelhető a közösség elköteleződése, még több vásárlással, illetve a meglévőeken felül új felhasználók is elérhetőek ezzel a módszerrel. Tulajdonképpen a facebookos kampányok lényege eddig is ez volt, csak mostantól a MailChimp felületéről beállíthatóak lesznek, első ránézésre sokkal áttekinthetőbben és gyorsabban, mint amúgy a Facebookról.
Az új funkció a kampányok fülről indítható, a Facebook oldal kiválasztása után a célközönség, a költségkeret és a tartalom (fotó, link, leírás) megadásával. A szolgáltatás tippje alapján például kiszűrhetőek lesznek azok a Facebook-felhasználók, akik kedvelik az adott cég rajongói oldalát, viszont eddig nem voltak meg az adatai a cég adatbázisában - azt viszont nem tudni, hogy a szolgáltatások mennyire tudják szűrni azokat, akik más-más e-mail címmel regisztráltak a két szolgáltatásba.
Legnagyobb előnynek maga a célközönség beállítása tűnik, amely három részre tagolódik a rendszerben. Egyrészt a Facebook-reklámokhoz használhatja a marketinges a meglévő levelezőlista tagjait, ezen túlmenően választhatja a listán szereplő meglévő vásárlókhoz "hasonló" felhasználókat (nem lehet tudni a közösségi oldal módszerét, de például közösen kedvelt oldalak vagy közös kattintások alapján), továbbá a megszokott módszer szerint megadhatja többek közt az azonos érdeklődési körbe, életkori csoportba, földrajzi helyhez tartozó csoportokat.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Facebookon már eddig is lehetett a MailChimp e-mail címeit importálni, de ez adatvédelmi szempontból problémás, mivel a regisztráltaktól külön beleegyezést kellene kérni minden új szolgáltatásban az adataik felhasználásához. Ez már egy másik eset, hogy a meglévő rendszerből elérhetőek vagyis megcélozhatóak lesznek a felhasználók facebookos hírfolyamai.
Egyik fél sem kér az új megoldásért cserébe plusz díjat, a MailChimpnél felhasználószám alapján kell továbbra is fizetni, míg Facebookon a beállításnak megfelelően. A két fiók szinkronizálását követően az adminisztrációs felületen követhető a kattintások száma, a megtérülés és az értékesítés eredménye. Az nem derül ki, hogy a két cég milyen megállapodást kötött egymással, de valószínűleg mindkettő nagyobb forgalmat és több felhasználói adat elérését várja ettől az új lehetőségtől.
A MailChimp egyre inkább szeretne az e-mail platform helyett átfogó marketing platformmá válni, amelyhez a Facebook reklámkampányok integrációja egy fontos előrelépést jelent. A nagyvállalatok számára komolyabb és sokkal drágább megoldások állnak rendelkezésre (például Salesforce, Oracle), de a 15 millió felhasználóval rendelkező MailChimpnek van esélye még elterjedtebbé válni az online kiskereskedők körében.