A játékosok tartják a lelket a PC-piacban
A gamer konfigurációk eladásai fittyet hánynak a teljes PC-piac csökkenő tendenciájára, a tavalyi növekedés az elemzőket is meglepte.
Miközben a komplett PC-piac csendben agonizál, addig a játékosoknak szánt konfigurációk, komponensek, illetve különféle kiegészítők piaca virágzik - állítja a Jon Peddie Research friss elemzésére hivatkozva az Ars Technica. A JPR számai alapján a tavalyi év felülmúlta az előzetes várakozásokat, az eladások 23 százalékkal szárnyalták túl a piackutató 2015-ös prognózisát, ami 24,6 milliárd dollárral számolt, a végül elért 30,34 milliárdos szintet pedig csak 2018-ra tartotta reálisnak.
Az elemzés szerint az alapvető feladatok (böngészés, kommunikáció, stb.) kiszolgálásához épített PC-k szerepét szépen lassan szinte teljesen átveszik a mobil eszközök, helyükre (részben) pedig nagyrészt gamer konfigurációk, vagy munkaállomások érkeznek, ami valamelyest lassítja a teljes piac konszolidációját.
A különféle csúcs termékek értékesítésében továbbra is Amerika és Európa vezet, itt kelnek el legnagyobb értékben felsőkategóriás játékos PC-k. Ezzel szemben az APAC (Ázsia Csendes-óceáni térség) összességében a legnagyobb és leggyorsabban növekvő piac, tavaly több mint 11 milliárd dollár értékben keltek el termékek a régióban, ami 9,61 százalékos növekedést jelentett. A kedvező számok egyik fő oka, hogy a régióban (különösen Kínában) nem túl népszerű a konzol, így a PC-nek gyakorlatilag alig van konkurenciája a kategóriában.
A Gitlab mint DevSecOps platform (x) Gyere el Radovan Baćović (Gitlab, Data Engineer) előadására a november 7-i DevOps Natives meetupon.
Szintén érdekes az egyes kategóriák alakulása, az ebből kirajzolódott kép ugyanis változást mutat. A belépő szintű PC-k eladása csökkent, 26-ról 22 százalékra esett vissza, amivel párhuzamosan a középkategóriás konfigurációk nyertek teret, 31-ről 35 százalékra nőtt a részesedésük, 43 százalékot meghagyva a legnépszerűbb (és legdrágább), csúcskategóriás rendszereknek.