Tragikus negyedév az LG Electronics-nál
Nehéz negyedéven van túl az LG Electronics, és nem tudni, hogy mitől lesz jobb a következő időszak. A mobilos tevékenység nagyon nem megy, aggasztóan nagy csodára lenne hirtelen szüksége a cégnek.
Rendkívül rossz negyedévet zárt az LG Electronics, a cég újra komoly veszteséget könyvelt el 2016 negyedik negyedévében. A cég teljes bevétele ugyan 1,5 százalékkal, 12,67 milliárd dollárnak megfelelő koreai wonra nőtt, ehhez 220 millió dollárnyi veszteség is társult, ezzel folytatódik tovább a vállalat mélyrepülése. Lássuk röviden az egyes divíziók teljesítményét.
Mobilgyártás: a fekete leves
A cég pénzügyei abba a gödörbe estek bele, amelyet a mobilos részleg ásott. A negyedévben a cég 14,1 millió telefont adott el, ez éves szinten 8 százalékos visszaesésnek felelt meg. A bevétel azonban szinte 21 százalékkal esett egyetlen év alatt, ami rendkívül aggasztó képet fest, ezek szerint a vállalat globálisan képtelen volt versenyre kelni ezen a piacon. A bevétel itt 2,49 milliárd dollárnak megfelelő won lett, az üzemi veszteség kereken 400 millió dollár.
A mobilos részleg tehát üzemi szinten mélyen veszteséges volt, ez azt jelenti, hogy már a legyártott telefonokon is pénzt vesztett - minden mobilos forinton 16,1 fillért bukott a cég. A hivatalos álláspont szerint a veszteséget továbbra is a G5 gyenge teljesítménye okozza, amit tetézett a V20 bevezetésének marketingköltsége és az átszervezés költségei.
Szinte hihetetlen viszont, hogy hogyan akar kimászni ebből a gödörből a cég: első lépésben a prémium szegmensben kívánja visszaszerezni pozícióját 2017-ben, majd egy "mega hit" modell segítségével letarolni a mainstream szegmenset és visszatérni profitábilis növekedés útjára. Hogy ennek a "mega hit" modellnek mekkora esélye van az ellaposodó okostelefonos piacon, arról nem foglalnánk állást.
Háztartási eszközök és szórakoztató elektronika
A mobilos divízió csak a harmadik legnagyobb az LG-nél, a háztartási eszközökkel és légkondikkal foglalkozó részleg a második helyezett bevétel szerint, a legnagyobb pedig a szórakoztató elektronikás divízió. A háztartási részleg 3.47 milliárdos bevételt ért el, ez 5,7 százalékos növekedés, ehhez pedig szerény, 130 milliós üzemi eredmény társult. A részleget a hazai, koreai eladások rántották meg, itt a TwinWash mosógépek és hűtők taroltak a piacon.
LG W7 OLED tévé - vékony a profit.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A szórakoztató elektronikát (természetesen) a tévék húzzák a hátukon, az OLED és UHD tévék (tehát a prémium termékek) kimondottan jól fogytak. Mégsem pozitív a kép, számottevően esett a profittermelő képesség, ezt az LG (ahogy a Samsung is) a tévés panelek magasabb költségeivel indokolja, amely beleharapott az eszközök profittartalmába. A bevétel egyébként 4,11 milliárd lett (1,1 százalékos növekedés), az üzemi eredmény azonban szerény 140 millió dollár.
Villanymotor hajtja
Szárnyal viszont a járműalkatrészekkel foglalkozó divízió. Ez a részleg az autós infotainment rendszerek mellett az elektromos autókba való motorokkal, inverterekkel, akku-pakkokkal foglalkozik, teljesítménye pedig a piac felfutásával együtt fut fel. A bevétel éves szinten 66,4 százalékkal nőtt, 740 millió dollárra. Az üzemi eredmény nulla körüli, ahogy a cég az összes bevételt visszafekteti a részleg bővítésébe, itt nyilván nem most, a felfutás időszakában dől majd a profit.