:

Szerző: Habók Lilla

2017. január 10. 12:30

425 millió dollárt fizetett az Atlassian a Trellóért

Az Atlassian egy ideje igyekszik nyitni a szoftverfejlesztők munkájának támogatásától a további üzleti folyamatok felé. A Trello pedig már eddig is rendelkezett kis- és nagyvállalati felhasználókkal a legtöbb munkaterületről. Az ígéret szerint nem szűnik meg a Trello, csak az Atlassian termékeivel közös integrációra lehet készülni.

Felvásárolta az üzleti csoportmunka megoldásairól ismert Atlassian a Trello feladatrendező alkalmazást 425 millió dollárért - írja az Atlassian Blog. Az egészből 360 millió dollár jelenti a készpénzt és további 65 millió részvényeket, mindez viszonylag nagy összegnek számít egy online alkalmazáshoz képest. A Trello viszont az egyik leggyorsabban növekedő projektmenedzsment szolgáltatás 19 millió felhasználóval és száz alkalmazottal - mostantól ezek mindegyike az Atlassian része lesz, ami több szempontból is megérhette az árat a nagyobb cégnek.

A Trellót 2011-ben hozta létre a Fog Creek Software a Kanban projektmenedzsment módszertan támogatására, majd 2014-ben szervezte ki külön cégbe. Az alkalmazás lényege, hogy a felhasználók a projektjeikhez kapcsolódóan rendezhetik, hogy milyen feladatok várnak még rájuk, melyik milyen fázisban van ezek közül, esetleg milyen határidővel rendelkezik és ki a felelőse. Egy projekt tehát egyszerre több felhasználóval is megosztható, így ideálissá teszi a közös online feladatrendezésre. Eddig jellemzően az emberek a saját hobbijuk, nonprofit tevékenységük rendszerezésére használták, de kisebb és nagyobb cégek is igénybe vették sok különböző munkaterületen, például HR, marketing és értékesítési feladatok követésére.

"Több mint 19 millió felhasználó veszi igénybe a Trellót a család következő szabadidős programjának megtervezésétől kezdve a legnagyobb vállalatok munkatársaiig az egész világon. Olyan cégek mint a Google, a National Geographic és még az Egyesült Királyság kormányzata is Trellót használ napi szinten." - írja a Michael Pryor vezérigazgató a Trello közleményében.

Ugyan az Atlassian elsősorban a fejlesztők körében ismert a JIRA feladat- és projektkezelő rendszerrel, de az már 2015-től kilépett a tágabb értelemben vett üzleti felhasználók és üzemeltetők felé. A JIRA Software használható az agilis csapatok számára a mindennapi munkához, a JIRA Service Desk az ügyféltámogatás feladataira összpontosít, és a JIRA Core fordult inkább az üzleti folyamatok, például a HR és a beszerzési tevékenységek kiszolgálása felé. A rendszer eddig is rendelkezett már scrum és Kanban eszközökkel az agilis csapatok kiszolgálása érdekében, amelyet a Trello csapatával továbbfejleszthet, bár a közös munka részletei még nem derültek ki ennyire pontosan.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A két cég üzenete egyelőre annyi, hogy nem lesz leépítés a Trello meglévő munkatársai körében, megmarad az alkalmazás a jól ismert és kedvelt funkcionalitásokkal, csak ezt igyekszik a csapat a későbbiekben még tovább fejleszteni az Atlassian támogatásával. A Trello az ígéret szerint a továbbiakban is önálló alkalmazásként működik tovább, a csapat pedig elkezd dolgozni a HipChat, a Confluence és a JIRA integrációkon. Ahogy Prior megjegyezte a közleményben, a célja az alapításkor a havi 100 millió aktív felhasználó elérése volt, és ahogy Jay Simons, az Atlassian elnöke hozzátette a TechCrunch-nak adott nyilatkozatban, a cél megvalósításán a két cég közösen fog dolgozni a jövőben. Valószínűleg arra utalt, hogy az új felhasználók egy része az Atlassian bázisából fog kikerülni.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról