:

Szerző: Hlács Ferenc

2016. december 19. 14:55

Autómegosztó platformot indít a Mercedes-Benz

Bárki bérbe adhatja járművét és bérelhet is autót a Mercedes-Benz frissen indított Crove alkalmazásban - igaz egyelőre csak Münchenben. A megoldással a vállalat a hét nagy részében üresen álló autóknak adna munkát.

Új szereplő lép a peer-to-peer járműmegosztás piacára, ezúttal ráadásul nem egy lelkes fiatalokból álló, felkapott startup, hanem egy autóipari óriás próbál szerencsét a területen, a Mercedes-Benz. A gyártó a napokban jelentette be Croove névre keresztelt szolgáltatását, amellyel célja, hogy azok az autótulajdonosok nagyobb hasznot hajthassanak járműveikből, amelyek közül sok az idő jelentős részében kihasználatlanul áll.

Félreértést ne essék, nem egy Uber-riválisról van szó, a vállalat nem egy újabb megosztó ridesharing megoldást indít, hanem az autóbérlést költöztetné az arra specializálódott szalonokból egy mobilalkalmazásba, ezáltal pedig az autótulajdonosok kezébe. A Crove app működése egyszerű, abban a felhasználó kiválaszthatja, hogy pontosan milyen kritériumoknak megfelelő járműre és mikor, milyen időtartamra lenne szüksége, a szoftver pedig listázza a feltételeknek megfelelő, elérhető autókat.

Az alkalmazásban lehetőség van többek között felszereltség vagy gyártó szerint is szűrni a találatokat - a bérelhető-bérbe adható járművek nem korlátozódnak Mercedes modellekre. A kiválasztott autó a bérbeadó által megadott helyen vehető át, majd a bérleti idő lejártával oda vihető vissza. A fizetés természetesen az appon keresztül történik, ahol a felek értékelhetik is egymást. A szoftver a jármű adott időszakra vonatkozó ára mellett a várható üzemanyagköltségeket is kiírja.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod

Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.

A vállalat, pontosabban a Daimler AG anyacég, nem most téved először az autóbérlés területére, a piacon car2go termékével már 2008 óta jelen van. A szolgáltatás mára kilenc országban érhető el, köztük Németország mellett az Egyesült Államokban és Kínában is. A car2go globális flottája jelenleg több mint 14 ezer járművet számlál, a vállalat továbbá világszerte több mint kétmillió vásárlóról számolt be. Noha a szolgáltatás keretei között exkluzívan Smart Fortwo és Merecedes-Benz járművek vehetők igénybe, az így is túlmutat a hagyományos, központi telephelyekre építő autóbérlésen: a városokban leparkolt autókat a felhasználók mobilapp segítségével kereshetik meg, illetve a városszerte több kijelölt parkolóban is otthagyhatják. A megoldás percdíjas, hosszabb használat esetén azonban fix óránkénti vagy napidíjra vált.

A Crove-val a Mercedes-Benz hasonló irányba indult el, a rendszer legköltségesebb részét, a tekintélyes autóflottát azonban kiiktatja az egyenletből - cserébe kereseti lehetőséget kínálva az autótulajoknak. Az alkalmazásban lényegében bárki bérbe adhatja járművét, legalábbis amíg az 15 évesnél nem öregebb, és jó állapotban van (noha hogy ez utóbbiról a vállalat hogy győződik meg, egyelőre nem tudni). A bérlőknél az alsó életkori határt a gyártó 21 évnél húzza meg, illetve azoknak értelemszerűen rendelkezniük kell érvényes jogosítvánnyal is. A bérbe adott autók állapota a bérlés előtt és után egy az alkalmazásban található listán végigszaladva, a megfelelő elemeket kipipálva ellenőrizhető. Ami az árazást illeti, az app felajánl egy adott árat az autó paraméterei alapján, ezt azonban a tulaj szabadon módosíthatja - az összegből a vállalat 30 százalékot csíp le magának.

Az autógyártó komoly jövőt lát az autómegosztásban, amelynek elsődleges piaca jelenleg Európa: a Kaliforniai Egyetem egy a cég által idézet tanulmánya szerint a térségben több közösség is követ hasonló modellt, összesen mintegy 2,2 millió taggal és 60 ezer járművel. A terület legnagyobb egyedi piaca Németország, a dobogó második helyét pedig az Egyesült Államok tölti be, 1,6 millió felhasználóval és 25 ezer járművel. A szektor a cég szerint ráadásul tekintélyes növekedés előtt áll, amelynek egyik fő motorja a népsűrűség növekedése - ennek megfelelően a legtempósabb előretörés Kínában várható.  A Crove első körben csak Münchenben vehető igénybe, a sikeres pilot után azonban várhatóan további városokba is terjeszkedik majd.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról