VR közösségi tereket indít az Oculus
Virtuális szobákban hozná össze az ismerősöket a Facebook szárnyai alatt működő Oculus frissen bejelentett Parties és Rooms funkcióival. A lépéssel a cég a közösségi VR-nek ágyaz meg.
Lassan kezd körvonalazódni, hogyan is látja a közösségi VR jövőjét a Facebook: a vállalat tulajdonában lévő Oculus bejelentette, virtuális szociális tereket indít, ahol a VR-szemüvegek tulajdonosai játékokkal vagy videókkal múlathatják az időt. Az új funkciók első körben a Samsung okostelefonokkal használható Gear VR headsetekkel lehet majd igénybe venni, a cég ígérete szerint azonban 2017-ben az Oculus Rift szemüveggel, asztali PC-ről is elérhetővé válnak.
A vállalat a közösségi VR zászlaja alatt két újítással is előállt, ezek a Parties és az Oculus Rooms. Előbbi egy viszonylag egyszerű funkció, amely a VR környezetben tesz lehetővé hangalapú konferenciabeszélgetéseket a VR szemüveggel rendelkező ismerősökkel. Használatához lehetőség van az Oculus és a Facebook fiókokat összekötve megkeresni barátainkat, de egyszerűen a kiszemelt beszélgetőpartner teljes nevére vagy Oculus felhasználónevére is rákereshetünk. Túl nagy csoportok egyelőre nem hozhatók létre, az Oculus négy főnél húzza meg a létszám felső határát - noha nem lenne meglepő, ha a VR népszerűsödésével ez a szám is növekedésnek indulna. A csoportok résztvevői folyamatosan kommunikálhatnak egymással, attól függetlenül éppen milyen tevékenységgel töltik idejüket a virtuális térben.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
A Rooms funkció már jóval immerzívebb élményt igyekszik kínálni: privát, virtuális szobákról van szó, amelyekben az ismerősök játékokat játszhatnak vagy videókat nézhetnek a szobában lebegő tévé virtuális kijelzőjén. A tereket a Partiesban létrehozott csoportok vehetik igénybe, a maximális létszám tehát itt is négy fő. A különböző minijátékok mellett a Rooms felületéről a résztvevők teljes értékű multiplayer címekbe is beléphetnek, a cég itt a Dragon Frontot és a Drop Deadet hozza példaként, illetve azt ígéri, hogy a Roomsból elérhető címek listája a következő hónapokban bővül majd.
Ahogy az Ocuclus fejlesztőcsapata is rámutat, a frissen bejelentett új funkciók csak a közösségi VR alkalmazások előhírnökei, a cég már gőzerővel dolgozik azok következő generációján, amelyek a kategóriát "új szintre emelik majd". Akárcsak az egyszemélyes játékoknál, a VR-re építő közösségi interakcióban is kiemelt szerepe lesz a megfelelő kontrollereknek. Utóbbi területen egyébként az Oculus sokáig komoly lemaradásban volt fő riválisához, a HTC Vive-hoz képest, miután saját vezérlőit jó fél éves csúszással adta csak ki, még épp az ünnepek előtt. A lemaradást behozva a cég most közösségi szolgáltatásaival most előzni látszik, noha ősszel a HTC is ráfeküdt a nem-játékos tartalmakra, amelyeket Viveport nevű alkalmazásboltjában fogott össze.