Pénztárak nélküli élelmiszerboltot nyitott az Amazon
Csak leveszik a polcokról a kiszemelt termékeket és távoznak a vásárlók az Amazon frissen nyitott élelmiszerboltjából, amelyben gépi látás, deep learning és egy mobilapp váltja fel a pénztárakat és pénztárosokat.
Végleg leszámolna a pénztáraknál kígyózó sorokkal az Amazon, de még magukkal a pénztárakkal is. A vállalat új, Amazon Go néven indított kezdeményezése olyan üzleteket vetít előre, amelyekben a vásárlók csak leveszik a kívánt árukat a polcokról és távoznak - sorban állás vagy kasszáknál történő fizetés nélkül.
A "Just Walk Out Shopping" élményhez - ahogy a vállalat nevezi - csak az Amazon Go appra, illetve értelemszerűen egy megfelelő infrastruktúrával felszerelt üzletre van szükség. A vásárló a boltba lépve egy leolvasónál azonosítja magát az alkalmazásban megjelenő QR kód segítségével, ezt követően pedig el is teheti a telefont, a vásárlás során minden, a bolt polcairól levett termék automatikusan felkerül az appban követhető vásárlási listára, sőt ha a felhasználó időközben meggondolja magát és mégis visszateszi a polcra a terméket, a rendszer azt rögtön le is húzza a listáról. A boltból kisétálva a fizetés is automatikus, a vásárlás összegét az app a felhasználó Amazon fiókjára terheli.
Introducing Amazon Go and the world’s most advanced shopping technology
Még több videóA szétszteroidozott diversity alkonya Évtizedekben mérhető folyamatokat nem lehet profitorientált cégek asszisztálásával pár év alatt lezavarni, DEI csomagolásban.
Az Amazon új fizikai boltokat célzó rendszere gépi látásra és deep learningre épít - noha a vállalat a projekt weboldalán nem részletezi, hogy az pontosan hogyan működik. Szerencsére az Ars Technica újságírójának lehetősége volt közelebbről is szemügyre venni a cég első automatizált fizikai üzletét, és bár a cég képviselőiből nem sikerült plusz információkat kihúznia, egy a vásárlását épp befejező Amazon-alkalmazottat elcsípve annyit megtudott, hogy a bolt "kamerák és szenzorok kombinációjával" tartja szemmel a vásárlókat és az árukészletet. A gépi látásra építő rendszer az első azonosítás után vélhetően már képes felismerni az egyes felhasználókat, illetve nem lenne meglepő, ha időnként az app is kommunikálná a telefon tulajdonosának bolton belüli helyzetét.
Az első kasszák nélküli Amazon-üzlet a cég alkalmazottai számára egy béta program keretei között már megnyitotta kapuit Seattle-ben, a vállalat szerint azonban 2017 elején már bárki vásárolhat majd az üzletben, ehhez csak egy Amazon fiókra, illetve az Amazon Go appra lesz szükség. A vállalat első ilyen boltja helyben készített szendvicseket, alapvető élelmiszereket (tej, kenyér), édességeket árul majd, egy sor ismert márkával a polcain. Arról egyelőre nincsenek hivatalos információk, hogy a vállalat mikor tervez újabb hasonló üzleteket nyitni, illetve hogy várható-e terjeszkedés az Egyesült Államokon kívül is, ugyanakkor már a cég birtokában van egy erősen "boltgyanús" ingatlan, ugyancsak Seattle-ben. További részleteket jó eséllyel 2017 elején árul majd el a cég, mikor a nagyközönség előtt is megnyitja az első bolt kapuit.
Az új kezdeményezés számost kérdést felvet. Noha a koncepcióval az Amazon megspórolhatja a fizikai boltban a pénztárosokat, azok csak a személyzet egy részét jelentik, a vállalatnak többek között továbbra is szüksége lesz raktári dolgozókra (igaz ezen a területen komoly tapasztalata van), alkalmazottakra a szállítmányozáshoz, illetve biztonsági őrökre is. A cég szempontjából tehát nem is olyan sokban különbözik az új projekt egy mezei áruház üzemeltetésétől - egyelőre tehát kérdéses, hogy mit kezd majd az online óriás hosszabb távon területen.