Külön ágazatot dedikál az önvezető autós fejlesztéseknek az Intel
Automated Driving Group néven külön részleget hoz létre az Intel, amely kifejezetten az önvezető autós fejlesztésekkel foglalkozik. A vállalat emellett a Delphi és a Mobileye hasonló projektjébe is beszáll.
Sorra kapcsolnak magasabb fokozatba a chipgyártók az önvezető autókat célzó fejlesztések terén: a minap a MediaTek jelentette be, hogy már jövő év elején, a connected járműveket célzó, teljes körű platformmal lép piacra, most pedig az Intel növelte a tétet a területen. A vállalat közölte, új divíziót hoz létre, kifejezetten az önvezető autós fejlesztések számára, Automated Driving Group vagy röviden ADG néven. Ahogy a cég közleményében fogalmaz, a frissen alakult csoport teljes mértékben a következő generációs vezetéssegítő rendszerek, illetve önvezető megoldások fejlesztésére fókuszál majd.
Az ADG élére Doug Davist helyezi az Intel, aki már több mint 30 éve dolgozik a chipgyártó kötelékében. A szakember legutóbb IoT csoportjának alelnöki pozícióját töltötte be, pár hónapja pedig olyan pletyka is felreppent, hogy távozik a vállalattól. Az ADG alelnöki székbe Kathy Winter kerül, akinek neve a Delphi csapatából lehet ismerős, ahol az önvezető technológiákhoz kapcsolódó szoftverekkel és szolgáltatásokkal foglalkozó divízió alelnöke volt.
A Delphivel egyébként Winter csapatváltása dacára egyáltalán nem rossz az Intel kapcsolata, sőt, a chipgyártó a TechCrunch-nak küldött közleményében arról is beszámolt, csatlakozik a Delphi és a Mobileye nyáron bejelentett kezdeményezéséhez, amelynek keretei között kulcsrakész önvezető rendszert kínálnak majd az autógyártóknak. Míg a két cég a platform szoftveroldali fejlesztéséért felel, az alatta dolgozó hardver jelentős részét az Intel biztosítja. A duó - pontosabban már trió - 2019-ben teszi elérhetővé termékét az autógyártók számára, de az első prototípust már a 2017 elején induló CES-en bemutatja.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Az Intel az utóbbi hónapokban gőzerővel növelte jelenlétét a területen, néhány hete bejelentette, több mint 250 millió dollárt költ majd az önvezető technológiák fejlesztésére a következő két évben. A cég ráadásul a Mobileye-jal egy másik partnerségben is részt vesz, amelyben a BMW-vel karöltve, nyílt önvezető platformot fejlesztenek - utóbbiból a teljes iparág profitálhat. A cég tehát láthatóan pánikszerűen rákapcsolt a fejlesztésekre, ami nem csoda, hiszen nyár végén szinte nem telt el úgy nap, hogy valamelyik autógyártó vagy partnercég ne jelentett volna be újabb automatizált vezetőrendszer fejlesztésére vonatkozó ambíciókat, ráadásul az azokhoz kapcsolódó beígért határidők is egyre rövidebbek lettek. A területen ráadásul egyre több szép reményű kisebb szereplő is feltűnik, mint a magyar AImotive, amely nemrég nyitotta meg második irodáját, immár Mountain View-ban.
De a személyi változások nem merülnek ki ennyiben a chipgyártónál, az IoT Group is új vezetőt kap, Tom Lantzsch személyében. Lantzsch az elmúlt több mint három évtizedet Fortune 500-as cégek, illetve startupok kötelékében töltötte, legutóbb az ARM-nél töltötte be a stratégiáért felelős alelnök pozícióját.