Nem keres pénzt az okostelefon-eladáson a Xiaomi
Inkább a háztartási eszközöket tekinti a Xiaomi a fő piacának, és kevésbé az okostelefonokat, többek közt ezért nem látja Hugo Barra problémának, hogy nem teljesítette a vállalat a mobileladások célértékeit. A hosszú távon is pénzt termelő, visszatérő bevételekre, vagyis a szoftverekre és a szolgáltatásokra fókuszálna a kínai cég.
Cáfolja a Xiaomi, hogy az okostelefon eladásainak rövid távú növekedése vagy esése különösebb hatással lenne a cég profitjára, mivel a Reuters-nek nyilatkozó nemzetközi alelnök Hugo Barra érvei szerint a háztartási eszközök és a szoftver ökoszisztéma értékesítései fontosabbak a mobiloknál. A kérdés azért merült fel, mert a tavalyi évben a kínai gyártó 12 százalékkal alulteljesítette okostelefon-eladási céljait globális szinten, továbbá az idei harmadik negyedévben a vártnál 45 százalékkal kevesebb mobilt adott el Kínában az IDC kimutatása szerint.
A lesújtó számok miatt megkérdőjeleződött, hogy a cég 2014-es 46 milliárd dolláros értékelése még mindig megállja-e a helyét, de a vezető nyilatkozata alapján az üzleti modell egyáltalán nem az okostelefonokon alapul, ezért nem kell a cég jövőjében kételkedni. "Alapvetően úgy adunk el okostelefonokat, hogy nem keresünk rajta pénzt... a több éven át visszatérően befolyó bevételekkel törődünk. (...) Eladhatnánk 10 milliárd telefont, mégsem jelenne meg egy centtel sem több a profitban." - mondta Barra.
Keveset fed fel a kínai gyártó a bevételre és profitra vonatkozó terveiről, de az eddig is látható volt, hogy az okostelefonok mellett a háztartási eszközökre is fókuszál, és ezek szerint inkább ettől a termékcsoporttól reméli a nyerséget. Értékesít a Xiaomi többek közt okosmérleget, okosmosógépet, lég- és víztisztító berendezést, de még rizsfőzőt is az okosotthonra vágyók számára.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
Szeretné idén megduplázni a háztartási eszközökből származó bevételt a cég, így elérni a 10 milliárd jüant vagyis nagyjából 1,5 milliárd dolláros eladást - ennyit árult el áprilisban a vállalat másik vezetője, Liu De. Viszont nem csak a hardver a lényeg, hanem az okoseszközökhöz nyújtott szoftverből és szolgáltatásból származó bevételek is - ahogy Barra rámutatott már 2014-ben, mikor "internetes és szoftver cégnek" pozicionálta a Xiaomit a hardvergyártással szemben. Összességében inkább az Amazon hardver stratégiáját követi a cég mint az Apple-t a TechCrunch következtetése szerint, pedig a Xiaomi megjelenésekor még másnak tűnt a helyzet.
Nem szerepel a tervek közt a vállalat tőzsdére lépése, sem egyéb befektetés bevonása, hanem inkább India, Délkelet Ázsia és az Egyesült Államok piacától remél a vezetőség újabb jövedelmet, többek közt a következő hónapban megjelenő, 4G hálózatban roamingot lehetővé tevő készülékével. Egyelőre az Államokba utazó kínaiak az értékesítés elsődleges célpontjai, de már elkezdte a cég az alapozást az amerikai vásárlók elnyeréséhez is. Jövő januárban először vesz részt a Xiaomi a CES-en Las Vegas-ban, ahol egy új termék bemutatására készül.