Pénzt kér az iPhone 6 Plus hibájának javításáért az Apple
Javítóprogram van, elégedettség viszont nincs – röviden így lehetne összefoglalni az Apple döntését, melyet az iPhone 6 Plus készülékeket érintő "Touch Disease"-re adott a vállalat.
Újabb szervizprogramot indított az iPhone 6 Plus készülékekhez az Apple. A lépésre a felhasználói visszajelzések tömkelege miatt volt szükség, az utóbbi hónapokban ugyanis egyre több panasz érkezett a kijelző csíkozódása, illetve az érintésérzékenység (ideiglenes) megszűnése miatt. A program egyetlen, de óriási szépséghibája, hogy a javításért rendhagyó módon fizetni kell, ráadásul nem is keveset, például hazánkban 52 099 forintot, ami a készülékek használt piaci értékének közel fele. Az Apple mindezt azzal indokolja, hogy a probléma rendeltetésszerű használat mellett nem jelentkezhet, ahhoz a készülék többszöri leejtése kell.
A program leírása pontosabban úgy szól, hogy kemény felületre történő, többszöri ejtés, majd további (fizikai) stressz után jelentkezhet a probléma, ami az Apple szerint egyértelműen kiesik a rendeltetésszerű használatból. Ennek némileg ellentmond, hogy egyes felhasználói beszámolók szerint nem szükséges ilyen komoly behatásoknak kitenni a készüléket, a hiba normál használat mellett is jelentkezhet.
forrás: iFixit
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
Ez utóbbit többen az iPhone 6 Plus készülékek hajlékonyságának tulajdonítják, amit gyakorlatilag az Apple is elismert azzal, hogy a következő, iPhone 6s sorozat készülékházát már erősebb, "7000 series" alumíniumból készítette, mely végül a tesztek alapján is ellenállóbbnak bizonyult a korábban alkalmazott fémnél.
Az iFixit még nyár végén taglalta részleteiben a problémát. A népszerű oldal szerint a szerencsétlen, Touch Disease néven elhíresült jelenséget az alaplapon található két darab, az érintőkijelzőhöz tartozó integrált áramkör okozhatja. Az U2402 Meson és/vagy a Cumulus U2401 chip forrasztása (részben) elengedhet, ami a fent említett, a készülék használhatóságát olykor teljesen ellehetetlenítő jelenségeket eredményezheti. A javításhoz újra kell forrasztani az érintett komponenst, amit csak a felkészültebb szakszervizek képesek megfelelően elvégezni. Ugyancsak érdekes adalék, hogy a 6s készülékek esetében a szóban forgó chipek már átkerültek a kijelző hátuljára, ami nagyobb védelmet biztosít a kritikus komponensek számára.
forrás: iFixit
Mindezek tükrében kérdéses, hogy mennyire korrekt az Apple mostani hozzáállása, aki a végsőkig próbálja kihúzni magát az extra költségek alól. A problémák miatt Kalifornia és Utah államban már korábban perbe fogták a vállalatot, a mostani fejlemények tekintetében pedig nem valószínű, hogy lezárulhat az ügy, már csak azért sem, mert a jelenséget a kisebbik készülék, tehát az iPhone 6 tulajdonosai is tapasztalják.
A teljes képhez hozzátartozik, hogy az Apple ez eddig ingyen végezte a hasonló hibák javítását, igaz ezekben az esetekben kevésbé volt vitatható a vállalat vagy partnereinek felelőssége. Például ilyen volt az ugyancsak az iPhone 6 Plus készülékeket érintő kameraprobléma, ami a 2014. szeptember és 2015. január között forgalomba került készülékeket érintette.