Felvásárlással zárkózna fel a Snapchat mögé a Facebook
Már eddig is lehetett néhány AR-es arcra illeszthető maszk közül választani a Facebook videókon, de a FacioMetrics felvásárlásával kiterjedhet ez a funkció. Zuckerberg cége továbbra is legnagyobb vetélytársa, a Snapchat funkcióit próbálja lenyúlni, és elcsábítani a felhasználóit a saját felületére.
Felvásárolja a Facebook az érzelemfelismeréssel foglalkozó FacioMetrics startupot, ezzel folytatva felzárkózását a Snapchat mögött az AR technológiát alkalmazó videók és élő közvetítések terén. Ez már a sokadik próbálkozás lenne a közösségi óriástól, hogy a legnagyobb versenytársát lemásolja, például a Snapchat Storyra emlékeztető Instagram Stories funkcióval vagy az eddig nem túl elterjedtté vált, kifejezetten tinédzsereknek szóló Lifestage alkalmazással.
A FacioMetrics a Carnegie Mellon University spinoff cégeként jött létre, és az IntraFace alkalmazással került a közösségi oldal látókörébe. Az app összesen hét különböző érzelem felismerésére volt képes emberi arcok alapján, de már nem található meg az alkalmazásboltban. Az eredeti appot nem csak a humoros szelfik készítésével reklámozták, hanem például egy értekezleten a résztvevők érzelmi reakcióinak valós idejű felismerésével és naplózásával is, a módszerrel követhető, mennyire érzik jól magukat a jelen lévők vagy éppen mennyire kalandozott el a figyelmük.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Nem valószínű, hogy a Facebook a vállalati mobilitás irányvonalat fejlesztené tovább, az eddigi tapasztalatok alapján sokkal inkább valamilyen Snapchat-konkurens funkción gondolkodnak a fejlesztői. A TechCrunch-nak elküldött 32 pontból álló listában a Facebook pont a gesztus alapú irányítást és az arckifejezések felismerését jelölte meg tervei között, a mesterséges intelligencia kutatások részeként. A vállalatoknál megszokott módon, a saját technológia fejlesztése helyett úgy tűnik, hogy inkább a felvásárlás tűnt célravezetőnek - a vételár összegét ebben az esetben nem tette a cég nyilvánossá.
Hamarosan újabb, archoz igazodó "maszkok" jelenhetnek meg a Facebook fotós és videós eszközeiben a FacioMetrics animált effektjei és érzelem alapú kutatási adatai alapján. Ez a funkció ugyanis már létezik pár hete a Facebook (élő) videóinál is, csak a lehetőségekhez képest korlátozott számban. "Változnak az emberek kommunikációs és megosztási szokásai, a maszk és a többi effekt pedig lehetőség ad a humoros és kreatív önkifejezésre. Izgatottan várjuk a FacioMetrics csapat csatlakozását, akik segítenek még több humoros effektet a fotókba és a videókba építeni, és így növelni a megosztási élményt a Facebookon" - írta a cég szóvivője egy nyilatkozatban.
A megvásárolt FacioMetrics viszont ennél sokkal többet tudott - például volán mögött elalvó autóvezetők figyelmeztetése, depresszió felismerése vagy a videojátékok avatárjainak fejlesztése. Elképzelhető, hogy például a Facebook Oculus részlege is profitál majd a felvásárlásból, és a virtuális valóságban életszerűbb avatárok jelenhetnek majd meg, a felhasználók érzelem kifejezésével az arcukon.