Analitikai rendszert állít a Messenger chatbotjai mögé a Facebook
Már a Facebook chatrobotjainak fejlesztői is igénybe vehetik a cég Analytics for Apps elemzőrendszerét, hogy jobban rálássanak a botok és felhasználóik tevékenységére.
Hóna alá nyúl a Facebook a Messenger Platform fejlesztőinek, akiknek egy sor új, ingyenes analitikai eszközt bocsát rendelkezésére - de a cég nem csak az analitikai adatokkal könnyítené a chatrobotgyártók dolgát, azokat bejelentésében a FbStart gyorsítóprogramba is meginvitálta.
A vállalat tehát első körben a Messengerhez szánt botok felé is megnyitja Facebook Analytics for Apps elemzőrendszerét, amellyel a fejlesztők jobb rálátást kaphatnak a chatrobotok működésére, illetve a felhasználók szokásaira. Az analitikai eszközzel lehetőség nyílik jelentéseket kérni a beérkezett és elküldött üzenetekről, az továbbá felhasználóbázisra vonatkozó demográfiai adatokat is biztosít, beleértve a nemet, kort, országot, a beszélt nyelvet, sőt akár a felhasználók képzettségét, illetve érdeklődési köreit is. Ha egyes botokat a fejlesztők több Facebook oldallal is összekötöttek, a rájuk vonatkozó információk külön oldalakra lebontva is követhetők - mindezt egy sor plusz kód megírása nélkül.
CI/CD-vel folytatódik az AWS hazai online meetup-sorozata! A sorozat december 12-i, ötödik állomásán bemutatjuk az AWS CodeCatalyst platformot, és a nyílt forráskódú Daggert is.
A botokkal operáló fejlesztők a jövőben emellett az App Events API-hoz is hozzáférhetnek, amellyel egyedi eventeket adhatnak meg az Analytics for Apps felületén. Ezzel a robotok, illetve felhasználók viselkedésének olyan oldalát is követhetik a vállalatok, amelyre a fenti funkciópaletta alapértelmezetten nem ad jelentőséget. A Facebook szerint ilyen lehet például annak rögzítése, hogy a bot adott időszakban hányszor továbbította a felhasználót emberi ügyfélszolgálatoshoz, vagy akár hogy a robotok által biztosított linkeket milyen gyakran kattintják le.
A Facebook ezzel párhuzamosan a FbStartot is megnyitja a Messenger Platform fejlesztői előtt. A kezdeményezés a szárnyaikat próbálgató mobilos startupokat hivatott segíteni hogy sikeresen vigyék piacra alkalmazásaikat, termékeiket. A programban mostantól világszerte a chatbotok fejlesztői, illetve a mögöttük álló cégek is részt vehetnek, és igénybe vehetik annak különböző eszközeit, továbbá a partnercégek által kínált ingyenes szolgáltatásokat - utóbbiak sorában többek között az Amazon és a Dropbox is ott van.
A közösségi oldal áprilisban jelentette be, hogy a Messengert platformmá alakítja, törekvéseit pedig láthatóan komolyan is gondolja. Jelenleg mintegy 34 ezer chatrobot cseveg a Facebook platformján, amelyek a szórakoztatás mellett akár vásárlásra is lehetőséget adnak, ráadásul könnyen lehet, hogy már nem sokáig lesznek a Messenger falai közé zárva. A vállalat chatbotokért felelős termékmenedzsere, Josh Twist a TechCrunch-nak nyilatkozva elmondta, már folynak az egyeztetések, hogyan lehetne más platformokra is eljuttatni a botokat. A nyitás kézenfekvő lenne például a WhatsApp felé, hiszen azt szintén a Facebook birtokolja, ráadásul a legnépszerűbb csevegőappról van szó. Ha a cég hasonló tempót diktál a chatbotos stratégiájában, nem lenne meglepő, ha a robotok már jövő év első felében megkezdenék a terjeszkedést.