Bejött a Vodafone-nak a Tuti
Hosszú évek status quo-ját törte meg a Vodafone Magyarország a magyar feltöltőkártyás piacon az októberben bevezetett Tuti díjcsomaggal. Az új díjcsomag egy hónap alatt több mint ötvenezer kártyás ügyfelet mozgatott meg, amire már a konkurenciának is reagálnia kellett.
A szolgáltató szerint rendkívül sikeresnek bizonyult a múlt hónapban bevezetett Vodafone Tuti feltöltőkártyás tarifa rajtja. A magyar mobilpiacon (akkor még) egyedülállóan alacsony, 19 forintos perc- és SMS-díjat kínáló feltöltőkártyás díjcsomagra egy hónap alatt 50 ezer ügyfél tért át, ami a folyamatosan csökkenő pre-paid szegmensben kifejezetten jó aránynak tekinthető ilyen rövid idő alatt.
A Vodafone mai sajtóközleménye szerint az érdeklődés a bevezetést követően annyira megnőtt az új tarifa iránt, hogy egyes szaküzletekben sorban állás alakult ki a tarifaváltással kapcsolatos ügyintézések miatt, míg máshol a rendelkezésre álló SIM-ek fogytak el. A Tuti-ra váltó ügyfelek fele egyébként korábban is Vodafone-ügyfél volt, a többiek pedig más szolgáltatóktól érkeztek, részben számhordozással, a közölt számadat alapján mindez nagyjából 25 ezer új ügyfelet jelenthet. A számhordozási hajlandóság, illetve az eljárás ismertsége ettől függetlenül nem lett nagyobb a magyarok körében, így októberben mintegy tízezer előfizető hordozta át a számát másik mobilszolgáltatóhoz, ami alig több a havi átlaghoz képest, tehát az friss ügyfelek nagy része új telefonszámot vásárolhatott.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A Tuti bejelentése ezzel együtt már a versenytársaknak is fájhatott, hiszen november elejétől a Telekom is bevezetett egy kedvezményes tarifaopciót a kínálatába, mely saját hálózatba irányuló hívás esetén még kedvezőbb, bruttó 9 forintos perc- és SMS-díjat kínál. A Domino MOST-nak nevezett opció január végéig érhető el a szolgáltató kínálatában, hogy utána mi lesz a sorsa, egyelőre kérdéses (beszédes ugyanakkor, hogy az első flatrate tarifákat is csak ideiglenes jelleggel vezették be a szolgáltatók, végül azonban megmaradt a konstrukció a kínálatban).
Az új konstrukciók megjelenésétől függetlenül az mindenesetre biztosan kijelenthető, hogy a magyarországi feltöltőkártyás ügyfélkör mérete folyamatosan, jelentősen csökkent az elmúlt években - tíz évvel ezelőtt még 65,5, öt éve pedig 50,5 százalék volt a feltöltőkártyás arány a teljes ügyfélbázison belül, ma pedig ez az arány nem egészen 41 százalék.