Megállíthatatlanul nő a Facebook
Eddig is elképesztő növekedés volt kiolvasható a Facebook negyedéves pénzügyi jelentéseiből, és a számok folyamatosan nőnek, akár a bevételekről, akár az aktív felhasználók számának emelkedéséről van szó.
Még tovább növekedett a Facebook reklámbevételének, profitja és felhasználószáma is a harmadik naptári negyedévben, ami szinte hihetetlen magasságokban jár már több negyedéve. A cég bevétele 7,011 milliárd dollárra nőtt, ami 56 százalékkal haladja meg az előző év azonos negyedévének bevételét, és felülmúlja az elemzők 6,92 milliárdos várakozását. Az összeg döntő többsége továbbra is a reklámbevételekből származik, 59 százalékkal több mint 6,8 milliárd dollárra növekedve a tavalyi évhez képest. Nagyot ugrott eközben a cég profitja is, 166 százalékkal előző évhez képest 2,4 milliárd dollárra.
Az oldal 2017-re telítődhet reklámokkal, ahogy az előző negyedéves elemzésben említettük, de úgy tűnik, hogy addig még folyamatos és gyors tempójú növekedést tud felmutatni. A mobilos terjeszkedés is folytatja a megkezdett utat, a mobil reklámokból bejövő bevétel összesen 84 százalékát teszi ki a negyedévnek, ami nagyjából 6 százalékkal magasabb arány mint 2015-ben, viszont nem jelent emelkedést a júliusi mutatókhoz viszonyítva.
A hirdetésekből származó bevételek felhasználókra lebontva is jól mutatják, hogy "ki mennyit ér" a világban a Facebook szempontjából. Egyedül az európai felhasználókon kereshető összeg stagnál az előző negyedévhez képest, mindkét periódusban 4,72 dollárt hoztak a cégnek. Az Egyesült Államok és Kanada felhasználói jelentik a legtöbb és egyre növekvő bevételt a közösségi oldalon, jelenleg 15,65 dollárt. Az Ázsia-Csendes-óceán régió és a "világ többi része" ennél jóval kevesebb, 2 dollár alatti bevételt könyvelhet el felhasználónként, viszont a legnagyobb növekedési potenciál ezeken a területeken van a cég számára.
A régiónkénti bevételek a fentiek alapján úgy alakulnak, hogy az Egyesült Államok és Kanada önmagában 3,56 milliárd dollárt termelt a Facebooknak, Európa 1,6 milliárdot, míg az Ázsia-Csendes-óceán régióban 1,15 milliárd volt a bevétel, a többi területről pedig 692 millió dollár érkezett a cég pénztárába. A bevételek mellett meglepően magas a készpénzállománya is a cégnek, a múlt negyedévhez képest több mint három milliárddal, 26,14 milliárdra emelkedett.
Egymilliárdan csak mobilról lépnek be
A bevételek mellett a felhasználói szám elképesztő növekedése is folytatódott, jelenleg a Facebookot napi szinten 1,18 milliárd ember használja, ami szolid növekedés a júliusi 1,128 milliárd felhasználóhoz képest, viszont 17 százalékkal több az egy évvel ezelőtti adatoknál. Nem állt meg a Facebookot mobilról napi szinten használók számának emelkedése sem, előző negyedévben lépte át az egymilliárdos küszöböt, azóta 1,09 milliárd felhasználóra emelkedett szeptemberre. Jól mutatja a terjeszkedés irányát, hogy egy év alatt a mobilos napi felhasználói szám növekedett legnagyobb mértékben, 22 százalékkal a felhasználói mutatók közül.
Ünnepi mix a bértranszparenciától a kódoló vezetőkig Négy IT karrierrel kapcsolatos, érdekes témát csomagoltunk a karácsonyfa alá.
Emelkedett a havi aktív felhasználói szám is 1,788 milliárdra, amelyből az előző negyedévhez képest 5,7 százalékkal a mobilos elérést 1,66 milliárd jelenti. Most lépte át az egymilliárdos küszöböt 1,055 milliárd felhasználóval azoknak a száma, akik kizárólag mobilról szokták megnyitni a közösségi oldalt - ez júliusban még 967 millió embernél állt meg.
Az aktív felhasználók számának alakulásához hozzájárult az elmúlt időszakban az Olimpia, amelynek kapcsán 270 millió felhasználó 1,5 milliárd interakciót végzett (bejegyzések mellett ezek közé tartozik a kommentelés, a megosztás és egy poszt kedvelése is), Amerikában sokat számított a választási időszak is a tartalmak közlésében, 109 millió felhasználó 5,3 milliárd tevékenységet végzett a közösségi oldalon.
A Facebook mellett a céghez tartozó többi alkalmazás közösségének fejlesztésére is igyekszik Zuckerberg nagyobb hangsúlyt fektetni, úgy mint az Instagram, a Messenger és a WhatsApp. Három fázist jelölt meg a cégvezető ezekkel kapcsolatban: először skálázható fogyasztói élményt nyújt a szolgáltatás a felhasználóknak, másodikként lehetővé teszi az üzleti tartalmak fogyasztását, és harmadikként eszközt ad a kezükbe a saját üzletük építéséhez a felületen keresztül.
Jelenleg az Instagram a harmadik fázisban van Zuckerberg véleménye szerint, több mint 500 millió havi és 300 millió napi aktív felhasználóval, így hamarosan a reklámok rohamos elterjedésére lehet számítani a felületen. A Messenger a második fázist éli 33 ezer chatbottal, amelyek a felhasználókat kapcsolatba léptetik a cégekkel a felületen keresztül. A WhatsApp-nál pedig azon dolgoznak a fejlesztők, hogyan lehet a második fázisba lépni, valószínűleg emiatt történt a WhatsApp felhasználói adatainak átadása az anyacég felé, és jövőre jelenhetnek meg az új funkciók a felületen, amelyek a Facebook bevételnövelését fogják segíteni.