Teljesen átnyergel a mobiloptimalizált keresésre a Google
Készül az új, mobilos Google-keresőindex, amely át is veszi az asztali változat helyét a cég tervei szerint. A mobilhasználatot támogató stratégia már másfél éve velünk van, pár hónap múlva pedig elsődlegessé válhat.
Új keresőindexet készít a Google mobilra, amelynek megjelenése néhány hónapon belül várható. Az index a mobilon böngészők felhasználói élményét hivatott segíteni, inkább a mobilbarát oldalakra irányítva őket. A desktopon használt verzió megmarad ugyan, de a jelenleginél sokkal kevesebb frissítést fog kapni a Search Engine Land értesülései szerint. A Google még nem jelentette be hivatalosan a változást, arra a Pubcon konferencián Gary Illyes, a keresőóriás webmester-trendelemzője hivatkozott keynote előadásában.
Várhatóan a mobilos index lesz majd a továbbiakban a fő fejlesztési vonal a cég számára, ezzel tovább folytatja a mobil platformokat fókuszba helyező stratégiáját. A nagyjából másfél éve tartó irányváltás oka a mobilos keresések rohamosan növekedő száma - tavaly májusban 10 országban a felhasználók a mobilról indították a legtöbb keresést, pár hónap múlva pedig már világméretű trendről számolt be a keresőcég.
.@methode: Google creating a sep mobile index, which will be it’s primary index. Desktop will be a secondary index,less up to date #Pubcon
- Lisa Barone (@LisaBarone) 2016. október 13.
Több lépést is tett már a Google, hogy a mobilos felhasználókat támogassa abban, hogy a weboldalakat kényelmesen meg tudják jeleníteni a készülékeiken, például ne találkozzanak szétcsúszó, olvashatatlan, nehezen betöltődő oldalakkal. Tavaly év elején hirdette ki a cég, hogy az indexe előnyben részesíti a mobilbarát oldalakat és a kereső megjeleníti a releváns app-tartalmakat is a találatok között. Nem sokkal később bejelentette a villámgyors mobilwebes betöltődést produkáló AMP-technológiát, amelynek alkalmazóit szintén előnyben részesíti a kereső.
Machine recruiting: nem biztos, hogy szeretni fogod Az AI visszafordíthatatlanul beépült a toborzás folyamatába.
A hirdetőket sem kíméli a motor, először hadat üzent a teljes képernyős alkalmazáshirdetéseknek, majd idén folytatódott a csata azzal, hogy a cég már a pop-up hirdetéseket használó weboldalakat is hátrébb sorolja az eredmények között. Pozitív fejlemény, hogy az oldalak 85 százaléka már mobilbarát a nyári adatok szerint, bár az eredmények a Google mellett a weboldalkészítők saját belátásának is köszönhetőek.
Várható volt, hogy a keresőóriás újabb lépéseket tesz majd a mobilos használat támogatására, ebben a desktopok és a mobilos indexelés szétválasztása ésszerű lépés. A mobilindex előtérbe helyezése a másik kárára viszont egyelőre meglepőnek tűnik, de az is igaz, hogy a mobilos keresések rohamtempójú növekedését bemutató statisztika a Google döntése mellett szól. Ennek bejelentésére valószínűleg nem kell sokat várni, és a hivatalos nyilatkozat valószínűleg részletezi majd hogyan tervezi a cég az átállási folyamatot, és válaszol majd a felmerülő kérdések sokaságára, például mi lesz a különbség a két index között, a felsoroltakon kívül hogyan lehet előrébb kerülni a mobilos keresőben, és mi lesz a sorsa a desktopos verziónak.